Способи активації двовимірних систем AR-рендерінгу в практиці промоційних комунікацій

Автор(и)

  • Юлія Павлівна Щегельська Інститут журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка, Україна https://orcid.org/0000-0003-2595-9181

DOI:

https://doi.org/10.20535/2077-7264.1(71).2021.228986

Ключові слова:

додана (доповнена) реальність (AR), 2D AR-проекція, бренд, промоція, репутаційний капітал

Анотація

У цій статті досліджено специфіку застосування двовимірних систем візуалізації проеційованого AR-контенту у промокомунікаційній практиці та класифіковано їх за способом активації.

Виявлено, що існує прямий взаємозв’язок між способом активації й алгоритмом функціонування систем 2D AR-рендерінгу та прийомами залучення споживачів у процес комунікації із брендами.

Встановлено, що запуск двовимірних систем AR-рендерінгу може відбуватися: 1) у безконтактний спосіб через датчики руху та/або звуку, а також через ємнісні сенсори наближення; 2) у контактний спосіб через електропровідні чорнила, сполучені із ємнісними датчиками дотику; 3) через нанесені на інстальованих предметах QR-коди, що діють як AR-маркери.

Дано авторське визначення терміна «2D AR-проекція» з урахуванням вищенаведених способів активації двовимірних систем рендерінгу доданої реальності та виявлено основні відмінності між відтворенням AR-проекцій на пласких поверхнях та кіно- й відеопроекцій.

Специфіку функціонування зазначених типів систем 2D AR-рендерінгу у практиці промокомунікацій досліджено на основі кейсів таких комерційних брендів як «Adidas», «Corteva», «Dalziel & Pow», «JCB» та «Volkswagen».

У підсумку встановлено, що незалежно від способу активації всі різновиди 2D AR-проекцій сприяють поглибленню зв’язку компаній із їх цільовою аудиторією та підвищенню лояльності споживачів до торгових марок, а також до пропонованих ними товарів і послуг. Своєю чергою, вищезазначене безпосередньо впливає на створення, збереження і збільшення пабліцитного та репутаційного капіталів заданого бренда як нематеріальних активів капіталізації підприємства й формування його стратегічних переваг у бізнес-середовищі.

Біографія автора

Юлія Павлівна Щегельська, Інститут журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка

канд. політ. наук, доц.

Посилання

Shchehelska, Yu. P. (2019). Riznovydy statsionarnykh ekraniv dodanoi realnosti ta spetsyfika ikh vykorystannia u promotsiinykh komunikatsiiakh [Varieties of the Stationary Screens of Augmented Reality and the Specificities of Their Use in Promotional Communications]. Science and Education a New Dimension. Humanities and Social Sciences, VII (33), Issue 199, 94–97. Retrieved from DOI: http://doi.org/10.31174/SEND-HS2019-199VII33-23 [in Ukrainian].

Shchehelska, Yu. P. (2019). Dvovymirni ta tryvymirni proektsii dodanoi realnosti u promotsiinykh komunikatsiiakh [Two- and Three-dimensional Projections of Augmented Reality in Promotional Communications]. Science and Education a New Dimension. Humanities and Social Sciences, VII (36), Issue 214, 58–61. Retrieved from DOI: http://doi.org/10.31174/SEND-HS2019-214VII36-15 [in Ukrainian].

Bimber, O. & Coriand, F. & Kleppe, A. & Bruns, E. & Zollmann, S. & Langlotz, T. (2005). Superimposing Pictorial Artwork with Projected Imagery. IEEE Computer Society, Vol. 12, № 1, 16–26 [in English].

Lumo Play Used in Zflux Adidas Launch, South Africa. (2014). Vimeo. Retrieved from http://vimeo.com/96741599 [in English].

Zhang, Ya. & Yang, Ch. & Hudson, S. E. & Harrison, C. & Sample, A. (2018). Wall++: Room-Scale Interactive and Context-Aware Sensing. Proceedings of the CHI Conference on Human Factors in Computing Systems, Paper № 273, 1–15. Retrieved from DOI: http://doi.org/10.1145/3173574.3173847 [in English].

Storytelling through playful interactions. (2015). Vimeo. Retrieved from http://vimeo.com/121878247 [in English].

Digital zone for JCB at EXCON 2017. (2017). Retrieved from http://www.viscomm.co.in/jcb-excon.html [in English].

Parede de Presentes Interativa — Corteva. (2019). YouTube. Retrieved from http://www.youtube.com/watch?v=etRU_Nst8rE [in Portuguese].

Volkswagen projection mapping on book. (2015). YouTube. Retrieved from http://www.youtube.com/watch?v=xqnFSAUnDww [in English].

National Museum Zurich — The Interactive Books of the Exhibition ‘Ideas of Switzerland’. (2017). YouTube. Retrieved from http://www.youtube.com/watch?v=BmadTQNrAeA [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-05

Як цитувати

Щегельська, Ю. П. (2021). Способи активації двовимірних систем AR-рендерінгу в практиці промоційних комунікацій. Технологія і техніка друкарства, (1(71), 90–97. https://doi.org/10.20535/2077-7264.1(71).2021.228986

Номер

Розділ

Соціальні комунікації