Соціальні комунікації у системі «автор—видавець—читач» засобами трендових медіа-інновацій

Автор(и)

  • Олена Леонідівна Кір’янова Видавничо-поліграфічний інститут Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» (ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського), Україна

DOI:

https://doi.org/10.20535/2077-7264.2(56).2017.116270

Ключові слова:

соціальні комунікації, видавнича справа, система «автор—видавець—читач», трендові медіа-інновації, мережева співпраця

Анотація

У статті обґрунтовано вплив дигіталізації на учасників соціальних комунікацій в системі «автор—видавець—читач», охарактеризовано використання трендових медіа-інновацій у видавничій справі: від кроссмедійності та візуалізації контенту до користувацького контенту UGC.

Експансія медіа-інновацій, вибудованих на базі веб 2.0-, веб 3.0-технологій, зумовлюють сучасні соціокультурні трансформації та їх конвергенцією з традиційними системами культурного виробництва. Трендові медіа-інновації істотно змінили комунікативне середовище видавничого процесу. Книга вже перестала бути єдиним засобом фіксації й отримання знань, носієм культурних цінностей.

У видавничій справі наявний кросмедійний контент, а також присутня її культурна конвергенція з трендовими медіа-інноваціями. Сучасне видавництво перетворюється з виробника продукту (книги) в контент-провайдера, а читачі стають не тільки адресатами в одноканальній комунікації, а й самі розпочинають створювати власний контент. Звідси контент-менеджмент у видавництві, основні напрямки якого включають: створення карти контенту для різних майданчиків; адаптацію існуючого контенту під формат блогу, відеохостингу, соцмережі; поширення прес-релізів та ін.

У загальному вигляді культурна конвергенція трендових медіа-інновацій з видавничою справою складний амбівалентний процес, в якому, з одного боку, медійна сторона може конкурувати й навіть витісняти традиційні друковані медіа, провокуючи тим самим кризові явища в книговиданні, а з іншого, навпаки, сприяє процвітаючому симбіозу за рахунок доступу до ширшої аудиторії і зростання продажів. Ще одним супутнім наслідком цієї конвергенції є зародження нових жанрів і форматів презентування контенту на стиках взаємодії електронних та друкованих медіа.

Біографія автора

Олена Леонідівна Кір’янова, Видавничо-поліграфічний інститут Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» (ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського)

к.і.н., ст. викладач, кафедра видавничої справи і редагування

Посилання

Kurban, O. V. (2016). Zahalna kharakterystyka suchasnoho internet-prostoru v konteksti vykorystannia sotsialnykh onlain-merezh [General characteristics of the modern Internet space in the context of online social networks]. Journal of Polihraphiia i vydavnycha sprava Printing and publishing, 1, 216–225 [in Ukrainian].

Skiban, O. I. (2014). Vydavnycha komunikatsiia v systemi sotsialnykh komunikatsii internet-prostoru Ukrainy [Publishing communication in the social Internet space communications of Ukraine]. Journal of Naukovi zapysky [Ukraiinskoi akademii drukarstva] Scientific notes [Ukrainian Academy of Printing], 4, 145–151 [in Ukrainian].

Zimina, L. V. (2015). Kulturnaya konvergentsiya: novyie media i izdatelskiy biznes [Cultural convergence of new media and publishing business] Journal of Vestnik Chelyabinskogo gosudarstvennogo universiteta Bulletin of the Chelyabinsk State University, 5, 377–383 [in Russian].

Collins, Jim. (2010). Bring on the Books for Everybody: How Literary Culture Became Popular. Culture Durhamand. L.: Duke Univ. Press [in English].

Kryilova, E. V. (2013). Sotsialnyie seti knizhnoy tematiki kak osobaya kommunikatsionnaya sreda dlya sub’ektov knizhnogo ryinka [Social Networking book theme as a special communication environment for the subjects of the book market]. Journal of Trudy Sankt-Peterburgskogo gosudarstvennogo universiteta kultury i iskusstv Proceedings of the St. Petersburg State University of Culture and Arts, Vol. 201, 131–140 [in Russian].

Vikulova, L. G. (2012). Izdatelskiy diskurs v sisteme obscheniya ‘avtorizdatelchitatel’ [Publishing discourse in the system of communication, ‘the authorpublisherreader’]. Journal of Vestnik Irkutskogo gosudarstvennogo lingvisticheskogo universiteta Bulletin of Irkutsk State Linguistic University, 2, 63–69 [in Russian].

Bulakh, T. (2015). Elektronnyi merchandaizynh: sutnisni kharakterystyky, spetsyphika zastosuvannia v internet-knyharniakh [Electronic merchandising, essential characteristics, application specificity online bookstores]. Journal of Visnyk Knyzhkovoyi palaty Bulletin of the Book Chamber, 5, 3–7 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-06-12

Як цитувати

Кір’янова, О. Л. (2017). Соціальні комунікації у системі «автор—видавець—читач» засобами трендових медіа-інновацій. Технологія і техніка друкарства, (2(56), 119–124. https://doi.org/10.20535/2077-7264.2(56).2017.116270

Номер

Розділ

Соціальні комунікації