DOI: https://doi.org/10.20535/2077-7264.2(56).2017.116270

Соціальні комунікації у системі «автор—видавець—читач» засобами трендових медіа-інновацій

Олена Леонідівна Кір’янова

Анотація


У статті обґрунтовано вплив дигіталізації на учасників соціальних комунікацій в системі «автор—видавець—читач», охарактеризовано використання трендових медіа-інновацій у видавничій справі: від кроссмедійності та візуалізації контенту до користувацького контенту UGC.

Експансія медіа-інновацій, вибудованих на базі веб 2.0-, веб 3.0-технологій, зумовлюють сучасні соціокультурні трансформації та їх конвергенцією з традиційними системами культурного виробництва. Трендові медіа-інновації істотно змінили комунікативне середовище видавничого процесу. Книга вже перестала бути єдиним засобом фіксації й отримання знань, носієм культурних цінностей.

У видавничій справі наявний кросмедійний контент, а також присутня її культурна конвергенція з трендовими медіа-інноваціями. Сучасне видавництво перетворюється з виробника продукту (книги) в контент-провайдера, а читачі стають не тільки адресатами в одноканальній комунікації, а й самі розпочинають створювати власний контент. Звідси контент-менеджмент у видавництві, основні напрямки якого включають: створення карти контенту для різних майданчиків; адаптацію існуючого контенту під формат блогу, відеохостингу, соцмережі; поширення прес-релізів та ін.

У загальному вигляді культурна конвергенція трендових медіа-інновацій з видавничою справою складний амбівалентний процес, в якому, з одного боку, медійна сторона може конкурувати й навіть витісняти традиційні друковані медіа, провокуючи тим самим кризові явища в книговиданні, а з іншого, навпаки, сприяє процвітаючому симбіозу за рахунок доступу до ширшої аудиторії і зростання продажів. Ще одним супутнім наслідком цієї конвергенції є зародження нових жанрів і форматів презентування контенту на стиках взаємодії електронних та друкованих медіа.


Ключові слова


соціальні комунікації; видавнича справа; система «автор—видавець—читач»; трендові медіа-інновації; мережева співпраця

Повний текст:

PDF

Посилання


Kurban, O. V. (2016). Zahalna kharakterystyka suchasnoho internet-prostoru v konteksti vykorystannia sotsialnykh onlain-merezh [General characteristics of the modern Internet space in the context of online social networks]. Journal of Polihraphiia i vydavnycha sprava Printing and publishing, 1, 216–225 [in Ukrainian].

Skiban, O. I. (2014). Vydavnycha komunikatsiia v systemi sotsialnykh komunikatsii internet-prostoru Ukrainy [Publishing communication in the social Internet space communications of Ukraine]. Journal of Naukovi zapysky [Ukraiinskoi akademii drukarstva] Scientific notes [Ukrainian Academy of Printing], 4, 145–151 [in Ukrainian].

Zimina, L. V. (2015). Kulturnaya konvergentsiya: novyie media i izdatelskiy biznes [Cultural convergence of new media and publishing business] Journal of Vestnik Chelyabinskogo gosudarstvennogo universiteta Bulletin of the Chelyabinsk State University, 5, 377–383 [in Russian].

Collins, Jim. (2010). Bring on the Books for Everybody: How Literary Culture Became Popular. Culture Durhamand. L.: Duke Univ. Press [in English].

Kryilova, E. V. (2013). Sotsialnyie seti knizhnoy tematiki kak osobaya kommunikatsionnaya sreda dlya sub’ektov knizhnogo ryinka [Social Networking book theme as a special communication environment for the subjects of the book market]. Journal of Trudy Sankt-Peterburgskogo gosudarstvennogo universiteta kultury i iskusstv Proceedings of the St. Petersburg State University of Culture and Arts, Vol. 201, 131–140 [in Russian].

Vikulova, L. G. (2012). Izdatelskiy diskurs v sisteme obscheniya ‘avtorizdatelchitatel’ [Publishing discourse in the system of communication, ‘the authorpublisherreader’]. Journal of Vestnik Irkutskogo gosudarstvennogo lingvisticheskogo universiteta Bulletin of Irkutsk State Linguistic University, 2, 63–69 [in Russian].

Bulakh, T. (2015). Elektronnyi merchandaizynh: sutnisni kharakterystyky, spetsyphika zastosuvannia v internet-knyharniakh [Electronic merchandising, essential characteristics, application specificity online bookstores]. Journal of Visnyk Knyzhkovoyi palaty Bulletin of the Book Chamber, 5, 3–7 [in Ukrainian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


1. Курбан О. В. Загальна характеристика сучасного інтернет-простору в контексті використання соціальних онлайн-мереж / О. В. Курбан // Поліграфія і видавнича справа.  2016.  № 1.  С. 216–225.

2. Скібан О. І. Видавнича комунікація в системі соціальних комунікацій інтернет-простору України / О. І. Скібан // Наукові записки [Української академії друкарства].  2014.  № 4.  С. 145–151.

3. Зимина Л. В. Культурная конвергенция : новые медиа и издательский бизнес / Л. В. Зимина // Вестник Челябинского государственного университета.  2015.  № 5.  С. 377–383.

4. Collins Jim. Bring on the Books for Everybody : How Literary Culture Became Popular / J. Collins. Culture Durhamand. L. : Duke Univ. Press, 2010.  300 р.

5. Крылова Е. В. Социальные сети книжной тематики как особая коммуникационная среда для субъектов книжного рынка / Е. В. Крылова // Труды Санкт-Петербургского государственного университета культуры и искусств.  2013.  Т. 201.  С. 131–140.

6. Викулова Л. Г. Издательский дискурс в системе общения «авториздательчитатель» / Л. Г. Викулова // Вестник Иркутского государственного лингвистического университета.  2012.  № 2(18).  С. 63–69.

7. Булах Т. Електронний мерчандайзинг : сутнісні характеристики, специфіка застосування в інтернет-книгарнях / Т. Булах // Вісник Книжкової палати.  2015.  № 5.  С. 3–7.

 



Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM


 Ліцензія Creative Commons

follow me on facebook

© ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського