Як побудувати ефективну SMM-стратегію компанії
DOI:
https://doi.org/10.20535/2077-7264.3(77).2022.273892Ключові слова:
соціальні мережі, система маркетингових комунікацій, комунікаційна політика фірми, інтернет-маркетинг, SMM, SMM-стратегія, лінкбілдингАнотація
Розвиток цифрових технологій призвів до активного створення та поширення соціальних мереж, де кожен охочий може продукувати та розміщувати інформаційний контент, миттєво обмінюватись повідомленнями з друзями, колегами, однодумцями та родичами. Налагоджування комунікацій зі своїми споживачами в соціальних мережах надає бізнесу широкі можливості для розвитку, більш детального вивчення своєї цільової аудиторії, міжнародного співробітництва та соціально-економічної глобалізації. SMM активно впроваджується в практику бізнесу, став одним з каналів соціальних комунікацій та інструментом інтернет-маркетингу, елементом бізнес-культури. Ми розглянули найсуттєвіші, з нашої точки зору, переваги спілкування компанії з потенційними споживачами в соціальних мережах. Дослідили активність українців в інтернеті та те, яким соціальним мережам вони надають перевагу. Знайшла численні підтвердження настанова, що перед початком своєї рекламної діяльності у соціальних мережах комерційним підприємствам необхідно ретельно продумати свою стратегію комунікацій з потенційною цільовою аудиторією. Більшість учених та практиків поділяють думку, що розробляти названу стратегію потрібно поетапно. Назагал поділяємо цю думку, проте вважаємо за необхідне структурувати та конкретизувати кожен етап за видами робіт, відповідно до елементів комерційної комунікації. У статті розглянуто авторську модель розробки ефективної SMM-стратегії, відповідно до елементів контенту, який зазвичай поширюється в соціальних мережах. Ми виділяємо такі елементи: місія та цілі стратегії, профіль, тип публікацій, теми публікацій, рубрики публікацій, частота і вид публікацій, використання ґештегів, створення мережі взаємопосилань (лінкбілдинг), робота з коментарями та стимулювання активності підписників, використання інструментів статистики сайтів та вебмоніторингу для аналізу ефективності стратегії. Вважаємо, що така модель допоможе в роботі фахівцям-практикам та сприятиме покращенню комунікації з цільовою аудиторією, адже дозволить побудувати надійні соціальні зв’язки та сприятиме процесам соціально-економічної глобалізації.
Посилання
Kemp, S. (2022). Digital 2022: Ukraina [Digital 2022: Ukraine]. DataReportal. Retrieved from http://datareportal.com/reports/digital-2022-ukraine [in Ukrainian].
(2022). Demokratiia, prava i svobody hromadian ta mediaspozhyvannia v umovakh viiny [Democracy, rights and freedoms of citizens and media consumption in conditions of war]. Kyivskyi mizhnarodnyi instytut sotsiolohii. Retrieved from www.kiis.com.ua [in Ukrainian].
(2022). Vtracheni mozhlyvosti: ukraintsi nadaiut bilshu perevahu rozvazhalnym sotsmerezham, nizh profesiinomu Linkedin [Missed opportunities: Ukrainians give more preference to entertainment social networks than professional Linkedin]. DataReportalGloballogic. Retrieved from http://www.globallogic.com/ua/about/news/social-networks-and-opportunitites/ [in Ukrainian].
(2022). Telefony ta budmaterialy: shcho shukaiut ta skilky vytrachaiut ukraintsi v interneti [Phones and building materials: what Ukrainians are looking for and how much they spend on the Internet]. OLX. Retrieved from http://blog.olx.ua/29285/telefoni-ta-budmateriali-shho-shukajut-ta-skilki-vitrachajut-ukrainci-v-interneti/ [in Ukrainian].
Hryshchenko, O. F. & Niesheva, A. D. (2013). Sotsialnyi mediamarketynh yak instrument prosuvannia produktu [Social media marketing as a product promotion tool]. Marketynh i menedzhment innovatsii, 4, 86–98 [in Ukrainian].
Shestakova, A. (2021). SMM ta analityka rynku [SMM and market analytics]. Zhytomyr: Derzhavnyi universytet ‘Zhytomyrska politekhnika’, 215 p. [in Ukrainian].
Bernoff, J. (2007). The POST method: a systematic approach to social strategy. People with Social Technologies Are Changing Everything, 11. Retrieved from https://blogs.forrester.com/groundswell/2007/12/the-post-method.html.
Niuzum, E. (2022). Huchnishe! Yak stvoriuvaty kruti podkasty [Louder! How to create cool podcasts]. Kharkiv: Vivat, 336 p. [in Ukrainian].
(2021). Posibnyk z tsyfrovoi transformatsii biznesu [Guide to digital business transformation]. Tsentr informatsiinoi pidtrymky biznesu m. Mykolaiv. Retrieved from https://Going-DIGITAL-TslPB-m.-Mykolaiv-2021.pdf [in Ukrainian].
Pakholchuk, Ya. (2018). Instrumenty veb-analityky dlia analizu vidviduvachiv saitiv [Web analytics tools for analyzing website visitors]. Mizhnarodni vidnosyny, suspilni komunikatsii ta rehionalni studii. Retrieved from https://www.relint.vnu.edu.ua/index.php/relint/article/download/19/16/ [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Інна Бориславівна Шевченко, Ліна Петрівна Шендерівська
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов’язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.