Візуальний контент у соціальних мережах
DOI:
https://doi.org/10.20535/2077-7264.3(77).2022.273829Ключові слова:
візуалізація, візуальний контент, соціальні мережі, фото, відео, відео сюжет, інфографікаАнотація
Схарактеризовано види візуалізації, які використовують у різних соціальних мережах, зокрема фото, ілюстрації (комікси, меми, художні картини, карикатури тощо), інфографіку (карти, таблиці, графіки, схеми, діаграми, тощо) і різні форми мультимедійного контенту, як-от відеоролики, gif-анімацію тощо, та їх вплив на цільову авдиторію. Якісний візуальний контент суттєво спрощує та пришвидшує сприймання складної інформації, яку зручно переглядати на будь-якому пристрої та за різних умов сприйняття. Зазначено, що ефективність того чи іншого виду візуального контенту безпосередньо залежить від інтересів користувачів та формату комунікаційної платформи. Для кожної соціальної мережі діють свої правила, тому необхідно зважати на те, що візуальні інструменти не є універсальними, тобто вони успішно виконують свої функції лише за певних умов. Зроблено висновок, що специфіка поширення візуальних елементів залежить від інтересів цільової аудиторії та від технічних характеристик соціальної мережі. Найпопулярнішими візуальними технологіями в соціальних мережах є фото та відео. Вони впливають на емоції користувачів, створюють атмосферу довкола основної новини та загалом підвищують загальний рейтинг медіа. За допомогою цих інструментів користувач почувається безпосереднім учасником подій. У соціальних мережах, як і в будь-якому медіа, фотографічні зображення мають бути якісними, адже від сюжетно-композиційної та технічної якості фотознімків безпосередньо залежить і кількість переглядів того чи іншого матеріалу та відвідуваність інформаційного ресурсу в цілому. Візуалізація в інформаційному повідомлені буває ефективною лише в тому разі, якщо на початковому етапі було чітко визначено її мету і завдання, проаналізовано дані стосовно цільової аудиторії та обрано правильний інструмент наочного представлення. Запорукою активного впливу на сприйняття відеоконтенту аудиторією є здатність коректно добирати відеоролики, адже вони дозволяють маніпулювати емоціями сильніше ніж фотосюжети в добірках.
Посилання
Karetna, O. O. (2022). Kultura vizualizatsii v epokhu tsyfrovykh tekhnolohii [European choice of Ukraine, development of science and national security in the realities of large-scale military aggression and global challenges of the 21st century]. Proc. Yevropeiskyi vybir Ukrainy, rozvytok nauky ta natsionalna bezpeka v realiiakh masshtabnoi viiskovoi ahresii ta hlobalnykh vyklykiv XXI stolittia, Vol. 1, 279–281 [in Ukrainian].
Shevchenko, V. E. (2014). Stanovlennia naukovoi dumky shchodo movy vizualnoi komunikatsii [Formation of scientific opinion regarding the language of visual communication]. Visnyk knyzhkovoi palaty, 9, 6–9 [in Ukrainian].
Shevchenko, V. E. (2013). Formy vizualizatsii v suchasnomu zhurnali [Forms of visualization in a modern journal]. Kyiv: Palyvoda A. V., 12–18 p. [in Ukrainian].
Shevchenko, V. E. (2012). Vizualizatsiia informatsii v ZMI [Visualization of information in mass media]. Svit sotsialnykh komunikatsii. Naukovyi zhurnal, Vol. 7, 78–82 [in Ukrainian].
Bezotosna, Yu. (2013). Fotohrafiia yak vyrazhalnyi zasib zhurnalnykh internet-vydan [Photography as an expressive means of online magazine publications]. Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia zhurn., Issue 38, 432–438 [in Ukrainian].
Horevalov, S., & Zykun, N. (2015). Yednist slova i zobrazhennia: fotozhurnalistyka v systemi zasobiv masovoi komunikatsii [Unity of word and image: photojournalism in the system of mass communication]. Kyiv: Kyivskyi universytet, 288 p. [in Ukrainian].
Maksymovych, M. (2021). Novynarna fotohrafiia u suchasnii zhurnalistytsi: vydy ta osoblyvosti [News photography in modern journalism: types and features]. Visnyk Natsionalnoho universytetu ‘Lvivska politekhnika’: zhurnalistyka, 1(1), 7–14 [in Ukrainian].
Tabinskyi, Ya. I. (2020). Transformatsiia zhanriv u fotozhurnalistytsi: teoretychnyi ta henolohichnyi aspekty [Transformation of genres in photojournalism: theoretical and geneological aspects]. Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia Zhurnalistyka, 47, 77–87 [in Ukrainian].
Wilke, C. O. (2019). Fundamentals of Data Visualization: A Primer on Making Informative and Compelling Figures. USA: O’Reilly Media Inc, 390 p.
Masimova, L. H. (2013). Vizualni zhanry zhurnalnoho kontentu [Visual genres of magazine content]. Naukovi zapysky Instytutu zhurnalistyky, Vol. 51, 43–45 [in Ukrainian].
Havryliuk, I. (2020). Vizualnyi kontent mistsevoi onlainzhurnalistyky: suchasni tendentsii ta problemy [Visual content of local online journalism: modern trends and problems]. Obraz, 1(33), 51–55 [in Ukrainian].
Baranetska, A. D. (2019). Vizualizatsiia informatsii yak skladnyk napovnennia mediakontentu [Visualization of information as a component of filling media content]. Derzhava ta rehiony. Seriia: Sotsialni komunikatsii, 3(39), 13–17 [in Ukrainian].
Verbovyi, R. M. (2017). Instrumentarii stvorennia multymediinoho kontentu [Toolkit for creating multimedia content]. Krosmedia: kontent, tekhnolohii, perspektyvy. Kyiv: VPTs ‘Kyivskyi universytet’, 112–124 [in Ukrainian].
Vyhovska, N. A. (2015). Multymediinist ta konverhentnist yak faktory transformatsii rehionalnykh media [Multimedia and convergence as factors of transformation of regional media]. Zaporizhzhia, 20 p. [in Ukrainian].
Shamanska, A. S. (2018). Trendy u vizualizatsii danykh v suchasnykh novynnykh onlain-media [Trends in data visualization in modern online news media]. Mizhnarodnyi naukovyi zhurnal ‘Internauka’, 9, 32–36 [in Ukrainian].
Tiutiunnyk, A. V. (2020). Tekhnolohii vizualizatsii u svitovykh doslidzhenniakh [Visualization technologies in world research]. Elektronne naukove fakhove vydannia ‘Vidkryte osvitnie e-seredovyshche suchasnoho universytetu’, 9, 161–168 [in Ukrainian].
Tabinskyi, Ya. (2013). Fotohrafiia u systemi novykh medii [Photography in the system of new media]. Visnyk Lvivskoho universytetu. Ser. Zhurnalistyka, 37, 226–333 [in Ukrainian].
Krum, R. (2013). Cool Infographics: Effective Communication with Data Visualization and Design. Indianapolis: Wiley & Son. 232, 368 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Руслан Любомирович Тріщук, Тетяна Олександрівна Войтюк
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов’язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.