Система формування якості друкованої сувенірної продукції Банкнотно-монетних дворів світу
DOI:
https://doi.org/10.20535/2077-7264.1(59).2018.137811Ключові слова:
якісна друкована сувенірна продукція, інтагліодрук, офорт, глибокий друк, зображення, Банкнотно-монетний двірАнотація
Проведено дослідження та аналіз сучасної друкованої продукції Банкнотно-монетних дворів світу, їх видів, тенденції вибору тематики зображень, технологічних процесів друку та матеріалів.
Критерії якості до друкованої сувенірної продукції, що виготовляють БМД (масова, корпоративна (бізнес-сувеніри) та сувеніри для VIP-клієнтів), не виокремлено та не доведено до єдиної системи, тому визначення основних критеріїв якості та створення системи її формування їх забезпечення одне з головних завдань дослідження.
На основі дослідження було систематизовано критерії якості сучасної друкованої продукції Банкнотно-монетних дворів світу та створено узагальнену ієрархічну модель формування якості виробництва друкованої сувенірної продукції, що випускається БМД, яка дозволила визначити критерії якості їх виготовлення ((якість виготовлення, актуальність, художню цінність, естетичну прийнятність, технологічність, утилітарність та підкритерії: якість матеріалів (паперу, фарби, паковання), якість друку (офсетного, інтагліо, трафаретного або їх комбінацій), захист (захисні елементи, нумерація, лазерне гравіювання), що робить друкований сувенір автентичним, підтверджує виготовлення на БМД та унеможливлює несанкціоноване копіювання), дій акторів (дизайн (підкритерії дизайну: композиція, розмір, колірне та графічне вирішення, стиль і стилізація зображення), виробничі заходи (підкритерії виробничих заходів: технологічний процес, матеріали, обладнання, персонал, система управління якістю та поширення), інформаційні заходи (підкритерії інформаційних заходів: розробка та впровадження, маркетингові заходи, вихід на ринок, зворотній зв’язок з колекціонерами та запобігання несанкціонованому копіюванню) та самих акторів (розробник, виробник, постачальник, система продажу та цільова аудиторія)), і дає можливість визначити напрями забезпечення якості виробництва друкованої сувенірної продукції, що є важливим для іміджевих друкованих сувенірів більшості країн світу, а насамперед в Україні. Тому, розвиток цієї теми є сучасним, перспективним та конкурентоспроможним.
Посилання
Velychko, O. M. (2005). Opratsiuvannia informatsiinoho potoku vzaiemodiieiu elementiv drukarskoho kontaktu. Kyiv: VPTs ‘Kyivskyi universytet’, p. 38 [in Ukrainian].
Kyrychok, T. Yu. & Klymenko, T. Ye. (2015). Systema zabezpechennia yakosti ofsetnoho druku. Journal of Tekhnolohiia i tekhnika drukarstva, 1(47), 18–23. DOI: https://doi.org/10.20535/2077-7264.1(47).2015.43268 [in Ukrainian].
Korotenko, E. V. & Klimenko, T. E. (2016). Sistematizatsiya pokazateley kachestva zashchishchennoy produktsii. Journal of Skorinovskie chteniya 2016: kniga kak fenomen kul’tury, iskusstva, tekhnologii: materialy ІІ Mezhdunarodnogo foruma. Minsk: BGTU [in Russian].
Kyrychok, T. Yu. (2014). Znosostiikist banknotnoi produktsii. Kyiv: NTUU ‘KPI’, 324 p. [in Ukrainian].
Kyrychok, T. Yu. (2014). Naukovi osnovy zabezpechennia znosostiikosti banknotnoi produktsii. Lviv [in Ukrainian].
Korotenko, O. V. (2018). Tekhnolohichne zabezpechennia yakosti banknot pid chas metalohrafichnoho druku. Kyiv [in Ukrainian].
Kyrychok, T. Yu. & Heruk, Ya. V. (2017). Suchasni tendentsii drukovanoi suvenirnoi produktsii banknotno-monetnykh dvoriv svitu. Journal of Tekhnolohiia i tekhnika drukarstva, 2(56), 4–15. Retrieved from http://ttdruk.vpi.kpi.ua/article/view/116233 [in Ukrainian].
Saati, T. L. (1989). Prinyatie resheniy. Metod analiza ierarkhiy. Moscow: Radio i svyaz’, 316 p. [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Tetiana Kyrychok, Yana Heruk, Volodymyr Bahlai
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов’язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.