Начерки з розвитку досліджень у галузі кризових комунікацій

Автор(и)

  • Андрій Петрович Киричок Видавничо-поліграфічний інститут Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна

DOI:

https://doi.org/10.20535/2077-7264.4(54).2016.99451

Ключові слова:

кризові комунікації, антикризовий PR, ризик-менеджмент, зв’язки з громадськістю, превентивне реагування, аналіз середовища, антикризове управління, проблемний менеджмент

Анотація

Останні тридцять років інтерес до організаційної кризи спонукав науковців і практиків галузі менеджменту і комунікацій до дослідження кризових комунікацій.

Попередження кризи спрямоване на уникнення негативного резонансу в ЗМІ; воно відображає комунікативні аспекти кризи. Можемо стверджувати, що навіть одна година, втрачена дарма під час кризи, може коштувати дуже дорого.

Статтю присвячено огляду напрацювань у галузі кризових комунікацій. Здійснюється огляд основних складників цього поняття та досліджень, які проводилися, починаючи від виникнення кризових комунікацій. Першу частину присвячено аналізу широкого спектру дефініцій поняття «кризова комунікація» та її складових частин. У другій частині автор робить огляд напрацювань, які здійснювались у напрямку дослідження кризових комунікацій. Третя частина звертає увагу на дослідження суміжних понять, пов’язаних з кризовими комунікаціями. В кінці статті автор аналізує етапи становлення кризових комунікацій. У статті ставиться акцент на дослідженні всіх складників кризово-комунікаційного реагування. Звертається увага та детально описуються всі етапи боротьби з кризою (докризова, кризова та посткризова фази). Автор робить висновки та окреслює перспективи досліджень.

Кризова комунікація є специфічною сферою досліджень у галузі зв’язків з громадськістю, яка продовжує активно розвиватись. Можна зі впевненістю сказати, що тема антикризового менеджменту стала домінуючою в дослідженнях зв’язків з громадськістю. Незабаром ми зможемо спостерігати ситуацію, коли кризові комунікації стануть практично самостійною галуззю знань, мінімально залежною від зв’язків з громадськістю. Кризова комунікація нерозривно пов’язана з трьома іншими ключовими сферами PR: ризиковою комунікацією, проблемним менеджментом та репутаційним менеджментом. Тому дуже важливо, щоб цю проблематику досліджували в єдиному контексті.

Біографія автора

Андрій Петрович Киричок, Видавничо-поліграфічний інститут Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»

асистент, кафедра видавничої справи і редагування

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-12-26

Як цитувати

Киричок, А. П. (2016). Начерки з розвитку досліджень у галузі кризових комунікацій. Технологія і техніка друкарства, (4(54), 81–87. https://doi.org/10.20535/2077-7264.4(54).2016.99451

Номер

Розділ

Соціальні комунікації