Начерки з розвитку досліджень у галузі кризових комунікацій
DOI:
https://doi.org/10.20535/2077-7264.4(54).2016.99451Ключові слова:
кризові комунікації, антикризовий PR, ризик-менеджмент, зв’язки з громадськістю, превентивне реагування, аналіз середовища, антикризове управління, проблемний менеджментАнотація
Останні тридцять років інтерес до організаційної кризи спонукав науковців і практиків галузі менеджменту і комунікацій до дослідження кризових комунікацій.
Попередження кризи спрямоване на уникнення негативного резонансу в ЗМІ; воно відображає комунікативні аспекти кризи. Можемо стверджувати, що навіть одна година, втрачена дарма під час кризи, може коштувати дуже дорого.
Статтю присвячено огляду напрацювань у галузі кризових комунікацій. Здійснюється огляд основних складників цього поняття та досліджень, які проводилися, починаючи від виникнення кризових комунікацій. Першу частину присвячено аналізу широкого спектру дефініцій поняття «кризова комунікація» та її складових частин. У другій частині автор робить огляд напрацювань, які здійснювались у напрямку дослідження кризових комунікацій. Третя частина звертає увагу на дослідження суміжних понять, пов’язаних з кризовими комунікаціями. В кінці статті автор аналізує етапи становлення кризових комунікацій. У статті ставиться акцент на дослідженні всіх складників кризово-комунікаційного реагування. Звертається увага та детально описуються всі етапи боротьби з кризою (докризова, кризова та посткризова фази). Автор робить висновки та окреслює перспективи досліджень.
Кризова комунікація є специфічною сферою досліджень у галузі зв’язків з громадськістю, яка продовжує активно розвиватись. Можна зі впевненістю сказати, що тема антикризового менеджменту стала домінуючою в дослідженнях зв’язків з громадськістю. Незабаром ми зможемо спостерігати ситуацію, коли кризові комунікації стануть практично самостійною галуззю знань, мінімально залежною від зв’язків з громадськістю. Кризова комунікація нерозривно пов’язана з трьома іншими ключовими сферами PR: ризиковою комунікацією, проблемним менеджментом та репутаційним менеджментом. Тому дуже важливо, щоб цю проблематику досліджували в єдиному контексті.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Andrii Kyrychok
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов’язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.