Дослідження PR-освіти: міжнародна та вітчизняна парадигма

Автор(и)

  • Андрій Петрович Киричок Видавничо-поліграфічний інститут Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут ім. Ігоря Сікорського» (ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського), Україна

DOI:

https://doi.org/10.20535/2077-7264.3(53).2016.90030

Ключові слова:

зв’язки з громадськістю, PR-освіта, дослідження, історіографічний огляд, соціальні комунікації, модель підготовки, освітній підхід, освітня система

Анотація

Статтю присвячено огляду напрацювань, пов’язаних із освітою у галузі зв’язків з громадськістю. Розглянуто еволюцію поняття «PR-освіта» та праць, які було представлено у цьому напрямку за останні тридцять років. Першу частину статті присвячено історіографічному огляду досліджень освіти в галузі зв’язків з громадськістю, які відбувалися у західних країнах, зокрема у США, Великій Британії, Франції та Німеччині. У другій частині автор розглядає напрацювання у напрямку дослідження феномену PR-освіти в країнах СНД. Третя частина звертає увагу на дослідження національного сегменту PR-освіти та тих досліджень, які проводили українські науковці у галузі освіти зі зв’язків з громадськістю. У кінці автор аналізує етапи становлення професійної PR-освіти в Україні. У статті робиться акцент на дослідженні тих методичних та методологічних аспектів, які надавали поштовх до еволюції та удосконалення системи підготовки фахівців галузі зв’язків з громадськістю.

Біографія автора

Андрій Петрович Киричок, Видавничо-поліграфічний інститут Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут ім. Ігоря Сікорського» (ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського)

асистент, кафедра видавничої справи і редагування

Посилання

Grunig, J. E. (1989). Teaching public relations. Journal of Public Relations Review, 15, 13–24 [in English].

Coombs, W. T. & Rybacki, К. (1999). Public relations education: Where is pedagogy? Journal of Public Relations Review, 25, 55–63 [in English].

Todd, V. & Hudson, J. C. (2009). A content analysis of public relations pedagogical research articles from 1998 to 2008: Has PR research regarding pedagogy become less sparse? Journal of Southwestern Mass Communication, 25, 43–51 [in English].

DiStaso, M. W. & Stacks, D. W. & Botan, C. H. (2009). State of public relations education in the United States: 2006 report on a national survey of executives and academics. Journal of Public Relations Review, 35, 254–269 [in English].

Todd, V. (2009). PRSSA faculty and professional advisors’ perceptions of public relations, assessment of students’ learning, and faculty performance. Journal of Journalism and Mass Communication Educator, 64, 71–90 [in English].

Larsen, P. V. & Len-Rios, M. E. (2006). Integration of Advertising and Public Relations Curricula: A 2005 Status Report of Educator Perceptions. Journal of Journalism & Mass Communication Educator, 61(1), 33–47 [in English].

Taylor, M. (2001). Internationalizing the Public Relations Curriculum. Journal of Public Relations Review, 27, 73–88 [in English].

Culbertson, H. M. & Chen, N. (1996). Public Relations Education in the United States: Can It Broaden International Students’ Horizons? International Public Relations: A Comparative Analysis. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates [in English].

Freitag, A. R. (2002). Ascending Cultural Competence Potential: An Assessment and Profile of U.S. Public Relations Practitioners’ Preparation for International Assignments. Journal of Public Relations Research, 14(3), 207–227 [in English].

Sriramesh, K. & Vercic, D. (2009). The Global Public Relations Handbook: Theory, Research, and Practice. New York, London: Routledge; Taylor and Francis [in English].

Pratt, C. & Ogbondah, C. W. (1996). International Public Relations Education: U. S. Issues and Perspectives. International Public Relations: A Comparative Analysis. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates [in English].

(2016). Public Relations Education for the 21st Century: A Port Of Entry. Report of the Commission on Public Relations Education. Journal of Public Relations Society of America. Retrieved from http://www.prsa.org/searchresults/view/6i-1999/0/a_port_of_entry_public_relations [in English].

Taylor, M. (2000). Cultural variance as a challenge to global public relations: A case study of the Coca-Cola scare in Europe. Journal of Public Relations Review, 26, 277–293 [in English].

Johnson, K. F. & Ross, B. I. (2000). Advertising and Public Relations Education: A Five-Year Review. Journal of Journalism and Mass Communication Educator, 55, 66–72 [in English].

Ross, B. I. (1992). The status of advertising education. Advertising Education Publications. Baton Rouge, LA [in English].

Ross, B. I. & Hileman, D. G. (1966). Where shall I go to college to study advertising? Advertising Education Publications. Baton Rouge, LA [in English].

Ross, B. I. & Johnson, K. F. (1992). Where shall I go to college to study advertising? Advertising Education Publications. Lubbock, TX [in English].

Ross, B. I. (ed.) (1990). Where shall I go to college to study advertising? Advertising programs in United States colleges and universities. Advertising Education Publications. Baton Rouge, LA [in English].

Ross, B. I. & Johnson, K. F. (2005). Where shall I go to study advertising and public relations? Advertising Education Publications. Lubbock, TX [in English].

Richards, J. I. & Taylor, E. G. (1996). Rankings of advertising programs by advertising educators. Journal of Advertising Education, 1(1), 13 [in English].

Ross, B. I. & Schweitzer, J. (1990). Degrees grow 475 percent in 25 years: Most advertising programs find home in mass communication. Journal Journalism Educator, 45(1), 3 [in English].

Korolko, V. H. (2001). Pablyk rileishnz. Naukovi osnovy, metodyka, praktyka [Public relations. Scientific fundamentals, methodology, practice]. Kyiv: Skarby [in Ukrainian].

(2016). Prohrama pidhotovky za spetsialnistiu ‘Reklama i zv’iazky z hromadskistiu’. Sankt-Peterburzkyi elektrotekhnichnyi universytet [The training programme of the specialty ‘Advertising and public relations’. Saint-Petersburg electrotechnical University]. Retrieved from http://www.eltech.ru/ru/fakultety/otkrytyy-fakultet/napravleniya-podgotovki1/reklama-i-svyazi-s-obshestvennostyu [in Russian].

Etapy stanovlennia profesiinoi pidhotovky fakhivtsiv zi zv’iazkiv z hromadskistiu [Stages of formation of professional training of specialists in public relations]. Retrieved from http://www.ekmair.ukma.edu.ua/bitstream/handle/123456789/5892/Riabets_Etapy_stanovlennia_profesiinoi.pdf?sequence=1&isAllowed=y[in Ukrainian].

Rotovskij, A. A. (2006). Sistemnyj PR [System PR].Dnepropetrovsk: Balans Bіznes Buks [in Russian].

Korolko, V. H. & Nekrasova, O. V. (2009). Zv’iazky z hromadskistiu. Naukovi osnovy, metodyka, praktyka [Public relations. Scientific fundamentals, methodology, practice]. Kyiv: Kyievo-Mohylianska akad. [in Ukrainian].

Pocheptsov, H. H. (1996). Pablik ryleishnz [Public relations]. Kyiv:Kiev. un-t im. T. Shevchenko, In-t mezhdunar. otnoshenij [in Ukrainian].

(2016). Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 18 travnia 1994 r. № 325 ‘Perelik napriamiv pidhotovky fakhivtsiv z vyshchoiu osvitoiu za profesiinym spriamuvanniam, spetsialnostei riznykh kvalifikatsiinykh rivniv ta robitnychykh profesii’ [Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine dated may 18, 1994 # 325 ‘List of directions of training of specialists with higher education on professions, specialities of different qualification levels and working professionals’]. Retrieved from http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/325–94–%D0%BF [in Ukrainian].

(2016). Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 24 travnia 1997 r. No. 507 ‘Pro perelik napriamiv ta spetsialnostei, za yakymy zdiisniuietsia pidhotovka fakhivtsiv u vyshchykh navchalnykh zakladakh za vidpovidnymy osvitno-kvalifikatsiinymy rivniamy’ [Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine from 24 may 1997, No. 507 ‘On the list of directions and specialties, which are trained in higher educational institutions for corresponding qualification levels’]. Retrieved from http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/507–97–%D0%BF [in Ukrainian].

(2016). Sait Instytutu zhurnalistyky KNU imeni Tarasa Shevchenka [The website of the Institute of journalism of KNU of Taras Shevchenko]. Retrieved from http://journ.univ.kiev.ua/rzg/kafedra/[in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-11-07

Як цитувати

Киричок, А. П. (2016). Дослідження PR-освіти: міжнародна та вітчизняна парадигма. Технологія і техніка друкарства, (3(53), 98–109. https://doi.org/10.20535/2077-7264.3(53).2016.90030

Номер

Розділ

Соціальні комунікації