Оптимізація математичної моделі ієрархії критеріїв якості сприйняття інформації в електронних виданнях дітьми з вадами зору

Автор(и)

  • Орест Григорович Хамула Українська академія друкарства, Львів, Україна https://orcid.org/0000-0003-0926-9156
  • Світлана Петрівна Васюта Українська академія друкарства, Львів, Україна https://orcid.org/0000-0003-0079-9740
  • Маркіян Романович Яців Українська академія друкарства, Львів, Україна

DOI:

https://doi.org/10.20535/2077-7264.4(46).2014.39157

Ключові слова:

інформація, діти з вадами зору, інклюзивна освіта, матриця попарних порівнянь, вектор, електронне видання

Анотація

У статті розглянуто проблеми інклюзивної освіти в Україні та шляхи її вирішення, запропоновано використовувати електронні мультимедійні видання. На підставі проведених попередньо досліджень та використання матриці попарних порівнянь, впливу зовнішніх критеріїв на якість проектування електронних видання розроблена оптимізована модель сприйняття інформації з екранів моніторів дітьми з вадами зору. На базі даної моделі можна з легкістю визначити пріоритети одних параметрів відносно інших. Отримані результати оптимізації буде використано для подальших досліджень критеріїв, які впливають на дизайн та сприйняття інформації з електронного видання.

Біографії авторів

Орест Григорович Хамула, Українська академія друкарства, Львів

к.т.н., доцент

Світлана Петрівна Васюта, Українська академія друкарства, Львів

к.т.н., асистент

Маркіян Романович Яців, Українська академія друкарства, Львів

аспірант

Посилання

Semak S. M. Inkliuzyvna osvita : sutnist, poniattia, terminolohiia / S. M. Semak / [Elektronnyi resurs] : [sait] : — Rezhym dostupu : http://doshkilla.blogspot.com/2012/03/blog-post.html.

Krasiukova-Enns Olha. Shcho take inkliuzyvne navchannia? / Pid red. Olha Krasiukova-Enns / [Elektronnyi resurs] : [sait] : Rezhym dostupu : http://www.education-inclusive.com/shho-take-inklyuziya/.

Jaciv M. R. Postroenie matematicheskoj modeli ierarhii kriteriev vlijanija na kachestvo vosprijatija informacii v jelektronnyh izdanijah dlja detej s narushenijami zrenija. — [Elektronnij resurs] / M. R. Jaciv, S. P. Vasjuta, O. G. Hamula // Internet-zhurnal : Naukovedenie. (IGUPIT). — 2014. — № 6(25).

Liamets V. I. Systemnyi analiz. Vstupnyi kurs / V. I. Liamets, A. D. Teviashev. — 2-e vyd., pererobl ta dopov. — Kharkiv : KhNURE, 2004. — 448 s. ros. movoiu.

Saati T. Prinjatie reshenij. Metod analiza ierarhij / T. Saati. — Perevod s anglijskogo R. G. Vachnadze. — M. : Radio i svjaz’, 1993. — 278 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-12-25

Як цитувати

Хамула, О. Г., Васюта, С. П., & Яців, М. Р. (2014). Оптимізація математичної моделі ієрархії критеріїв якості сприйняття інформації в електронних виданнях дітьми з вадами зору. Технологія і техніка друкарства, (4(46), 14–20. https://doi.org/10.20535/2077-7264.4(46).2014.39157

Номер

Розділ

Технологічні процеси