Ekspercki Wideoblogging Jako Nowy Dyskurs Narodowej Polityki Medialnej Polski

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.20535/2077-7264.2(84).2024.315064

Ключові слова:

комунікація, відеоблогінг, експерт, медіа, цифровізація

Анотація

Цифрові технології змінили багато сторін соціального життя в усьому світі і Польщі зокрема. Серед них є і рецепція новин, а також різних тематичних зацікавленостей людей. Якщо в епоху аналогового телебачення та дротового радіо глядачі і слухачі могли сприймати лише одну точку зору, один погляд на навколишній світ без можливості технічно вільно прокоментувати побачене і почуте, то цифрова реальність розосередила коментувальну складову в сеансах соціально-технічних комунікацій і змінила сам дискурс як новинарної, так і тематичних зацікавленостей споживацької аудиторії. Зміни полягають передусім в тому, що кожна медіаподія стала жити не лише стільки, скільки вона звучала в ефірі чи транслювалася, а ще і в імплементаціях окремих людей — слухачів, глядачів, тих, хто цікавиться з інтересу і тих, хто пробує сам стати новинарем і не лише політичним. Розмаїття поглядів, прямі інтернет-трансляції масових заходів, бінарні стріми, тематичні вебінари за допомогою комунікаційних платформ (YouTube, Facebook), краудфандингові сервіси (Patreon), інші експериментальні форми комунікацій джерела інформації і її консумента з одного боку стали інструментарієм верифікації будь-якої події, що не була особистою, з іншого — стали інструментами і чинниками створення fake news. Останнє, як правило, реалізується в рамках цілеспрямованої політики недружніх до західної цивілізації сил.

Польський відеоблогінг є невід’ємною частиною аналогічного загальноєвропейського. У ньому так само представлено усі виклики і переваги, що притаманні оксідентальному блогодискурсу і відеодискурсу зокрема як його невід’ємної частини. У статті розглядаються аспекти експертного відеоблогінгу як нового дискурсу національної польської медіаполітики.

Біографія автора

Олександр Олександрович Янішевський, НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського

Doktor PhD, Associate Professor

Посилання

Hood, L. (May 05, 2017). Fake news, echo chambers and filter bubbles: Underresearched and overhyped. The Conversation. Retrieved from www.theconversation.com/fake-news fake-news-echo-chambers-and-filter-bubbles-underresearched-and-overhyped-76688.

Havran, I., Grabarchuk, O., & Hrubych, K. (2021). Genre-thematic classification of video blogging: a scientific approach. Visn. National Acad. driver of personnel of culture and arts, 3, 92–97 [in English].

Dobronosova, Yu. (2019). Media-cultural specifics of video blogging as a media communication practice. Visn. Lviv. university Ser. Philosophical Sciences, 23, 85–91 [in English].

Pravdychenko, A. (2024). Directive on audiovisual media services and video blogs: European experience and prospects for Ukraine. Digital Security Laboratory, February 27, 10. Retrieved from www.dslua.org [in English].

(2024). Research Center for Social Issues and Public Opinion. Pew Research Center: 7 title ch. menu. Retrieved from www.pewresearch.org.

Plichta, P., & Pyżalski, J. (2013). Wychowanie i kształcenie w erze cyfrowej. Łódź: Regionalne Centrum Polityki Społecznej, 268 p. Retrieved from www.promocjazdrowiawpracy.pl [in Polish].

(2024). Web-based digital media platform. VOX media: 7 title ch. menu: 36 chapters submenu. Retrieved from https://corp.voxmedia.com.

(2024). Animations- und Designstudio. Kurzgesagt: 6 Titel. Kap. Speisekarte. Retrieved from www.kurzgesagt.org.

Stefaniuk, A. (2024). Życie na widelcu [wideo]. YouTube-kanał, Lwice Kanapowe, Czerwiec 22, 55 min. 24 sec. Retrieved from www.youtube.com/watch?v=5HHAI5IsOJQ [in Polish].

(2024). Na widelcu. Warmia Mazury TV: internetowy kanał telewizyjny. Retrieved from www.warmiamazury.tv/na-widelcu [in Polish].

(2024). Historia bez cenzury. YouTube-kanał: 1,76 mil. prenum.: 424 wideo. Retrieved from www.youtube.com/@HistoriaBezCenzuryMB [in Polish].

Gliwa, S. (2019). Wpływ mediów społecznościowych na opinie i nastroje społeczne. Przegląd naukowo-metodologiczny — Edukacja dla bezpieczeństwa. Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa w Poznaniu. Rok XII, No. 2, 247–255. Retrieved from www.academia.edu/44225192 [in Polish].

Olechowski, K. (2024). Wpływ mediów społecznościowych na kształtowanie opinii publicznej. Exacto. Akademia. Retrieved from www.exacto.pl [in Polish].

Lepa, A. (2011). Opinia publiczna, media i zasady etyki. Paedagogia Christiana, Vol. 27, No. 1, S. 89–97. Retrieved from www.researchgate.net/publication/275615112_Opinia_publiczna_media_i_zasady_etyki [in Polish].

Hołownia, S. (2024). Mocne słowa Szymona Hołowni w sprawie raportu komisji do spraw rosyjskich wpływów: wywiad. Onet Wiadomości. Kraj, 31 paźd. Retrieved from www.wiadomosci.onet.pl/kraj [in Polish].

Opioła, W., & Popiołek, M. (2014). Media społecznościowe. Nowe formy ekspresji politycznej. Toruń: Adam Marszałek [in Polish].

Pratkanis, A., & Aronson, E. (2004). Wiek propagandy. Warszawa: PWN [in Polish].

Zaremba, M. (2024). About. Maciej Zaremba: person. website. Retrieved from www.zaremba.se [in Polish].

(2024). Legalna Kultura. YouTube-kanał: 2,92 mil. prenum.: 676 wideo. Retrieved from www.youtube.com/@legalnakulturapl [in Polish].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-11

Як цитувати

Янішевський, О. О. (2024). Ekspercki Wideoblogging Jako Nowy Dyskurs Narodowej Polityki Medialnej Polski . Технологія і техніка друкарства, (2(84), 114–119. https://doi.org/10.20535/2077-7264.2(84).2024.315064

Номер

Розділ

Соціальні комунікації