Вплив інформаційно-комунікаційних технологій на успішність студентів та їх залучення до навчального процесу
DOI:
https://doi.org/10.20535/2077-7264.3(85).2024.312833Ключові слова:
інформаційно-комунікаційні технології, мультимедійні продукти, якість навчання, дисперсійний аналіз, регресіяАнотація
Впровадження мультимедійних технологій у навчальний процес має безліч переваг, проте воно також стикається з низкою проблем, які можуть сповільнити чи ускладнити цей процес. Це недостатня матеріально-технічна база навчальних закладів, викладачі можуть не мати достатніх знань та навичок роботи з мультимедійними технологіями, не завжди легко вбудувати мультимедійні ресурси в існуючу навчальну структуру, не змінюючи фундаментальних підходів до навчання. Завдання роботи включає в себе визначення міри дисперсії між освітніми ресурсами на базі інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) та академічною успішністю учнів. Для вирішення поставленої проблеми в цьому дослідженні використано багатофакторний дисперсійний аналіз для вивчення кореляції між освітніми ресурсами ІКТ та академічною успішністю, а також побудовано регресійну модель. Мета роботи полягає в дослідженні дисперсійної залежності між компонентами інформаційно-комунікаційних технологій та успішністю студентів університетів. Результати проведеної роботи дозволили проаналізувати поточне сприйняття студентами інформаційно-комунікаційних технологій як інструменту навчання та особистісного розвитку. Серед цифрових технологій, що найбільш часто використовуються студентами, виділяються платформа Moodle, інші платформи для дистанційного навчання, сервіси для візуалізації та створення мультимедійних матеріалів, а також цифрові освітні ресурси. Всі ці технології сприяють покращенню засвоєння навчального матеріалу. Оцінка впливу ІКТ на розвиток особистих якостей, навичок та здібностей студентів показала, що сприйняття цих технологій змінюється залежно від курсу навчання. Студенти старших курсів вище оцінюють вплив ІКТ на їхню мотивацію, пізнавальну активність, здатність до навчання та адаптацію до змін. У той же час викладачі, на відміну від студентів, ставляться до використання потенціалу цифрових технологій в освітньому процесі більш критично і оцінюють їх вплив дещо нижче.
Посилання
Bilotta, E., Bertacchini, F., Gabriele, L., Giglio, S., Pantano, P. S., & Romita, T. (2020). Industry 4.0 technologies in tourism education: Nurturing students to think with technology. Journal of Hospitality, Leisure, Sport & Tourism Education, 29(3), 100275. DOI:10.1016/j.jhlste.2020.100275.
Büyükbaykal, C. I. (2015). Communication technologies and education in the information age. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 174, 636–640. DOI:10.1016/j.sbspro.2015.01.594.
Lacka, E., Wong, T. C., & Haddoud, M. (2020). Can digital technologies improve students’ efficiency? Exploring the role of Virtual Learning Environment and Social Media use in Higher Education. Computers & Education, vol. 163, 104099. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2020.104099.
Lopez-Fernandez, O. (2021). Emerging Health and Education Issues related to Internet Technologies and addictive problems. Int. J. Environ. Res. Public Health, 18(1), 321. DOI:10.3390/ijerph18010321.
Ozdamli, F., & Cavus, N. (2021). Knowledge sharing technologies in higher education: Preferences of CIS students in Cyprus. Education and Information Technologies, 26(1), 1833–1846. DOI:10.1007/s10639-020-10336-8.
Pacheco, E., Lips, M., & Yoong, P. (2018). Transition 2.0: Digital technologies, higher education, and vision impairment. The Internet and Higher Education, 37(8), 1–10. https://doi.org/10.1016/j.iheduc.2017.11.001.
Biletska, I. O., Paladieva, A. F., Avchinnikova, H. D., & Kazak, Y. Y. (2021). Use of modern technologies by foreign language teachers: developing digital skills. Linguistics and Culture Review, 5(S2), 16–27. DOI:10.21744/lingcure.v5nS2.1327.
Javaid, M., Haleem, A., Vaishya, R., Bahl, S., Suman, R., & Vaish, A. (2020). Industry 4.0 technologies and their applications in fighting COVID-19 pandemic. Diabetes & Metabolic Syndrome: Clinical Research & Reviews, 14(4), 419–422. DOI:10.1016/j.dsx.2020.04.032.
Penprase, B. E. (2018). The fourth industrial revolution and higher education. Higher education in the era of the fourth industrial revolution, 10, 978–981. DOI:10.1007/978-981-13-0194-0_9.
Pinto, M., & Leite, C. (2020). Digital technologies in support of students learning in Higher Education: literature review. Digital Education Review, 37, 343–360. DOI:10.1344/der.2020.37.343-360.
Qureshi, M. I., Khan, N., Raza, H., Imran, A., & Ismail, F. (2021). Digital Technologies in Education 4.0. Does it Enhance the Effectiveness of Learning? International Journal of Interactive Mobile Technologies, 15(04):31. DOI:10.3991/ijim.v15i04.20291.
De Araújo, A. C., Knijnik, J., & Ovens, A. (2020). How does physical education and health respond to the growing influence in media and digital technologies? An analysis of curriculum in Brazil, Australia and New Zealand. Pedagogy Culture and Society, 52(1), 1–16. DOI:10.1080/00220272.2020.1734664.
Beardsley, M., Albó, L., Aragón, P., & Hernández-Leo, D. (2021). Emergency education effects on teacher abilities and motivation to use digital technologies. British Journal of Educational Technology, 52(4). DOI:10.1111/bjet.13101.
Kumar, A., Agrawal, R., Wankhede, V. A., Sharma, M., & Mulat-Weldemeskel, E. M. (2021). A framework for assessing social acceptability of industry 4.0 technologies for the development of digital manufacturing. Technological Forecasting and Social Change, 174, 121217. DOI:10.1016/j.techfore.2021.121217.
Seale, J. K., Colwell, C., Coughlan, T., Heiman, T., Kaspi-Tsahor, D., & Olenik-Shemesh, D. (2021). ‘Dreaming in colour’: disabled higher education students’ perspectives on improving design practices that would enable them to benefit from their use of technologies. Education and Information Technologies, 26(1), 1–33. DOI:10.1007/s10639-020-10329-7.
Dudar, V. L., Riznyk, V. V., Kotsur, V. V., Pechenizka, S. S., & Kovtun, O. A. (2021). Use of modern technologies and digital tools in the context of distance and mixed learning. Linguistics and Culture Review, 5(S2), 733–750. DOI:10.21744/lingcure.v5nS2.1416.
Camilleri, M. A., & Camilleri, A. C. (2017). Digital learning resources and ubiquitous technologies in education. Technology, Knowledge and Learning, 22(1), 65–82. DOI:10.1007/s10758-016-9287-7.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Андрій Сергійович Гордєєв, Володимир Пилипович Ткаченко

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов’язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.