Чинники впливу на користувацький досвід сучасних вебсайтів
DOI:
https://doi.org/10.20535/2077-7264.3(85).2024.310162Ключові слова:
UI/UX дизайн, орієнтованість на користувачів, класифікація чинників, вебсайти, дизайнери, контент, юзабілітіАнотація
Вебсайти сьогодні є невід’ємною частиною та ефективним інструментом для будь-якого розвинутого соціуму, за допомогою яких користувачі вирішують багато своїх завдань, а представники бізнесу мають можливість пропонувати свої послуги всім охочим, не обмежуючись внутрішніми ринками. Ефективність вебсайтів має велике значення для обох згаданих сторін, що перетворює процес їх створення на комплексну та доволі складну задачу для вебдизайнерів, оскільки сучасний вебпродукт має одночасно поєднати потреби користувачів та вимоги бізнесу, врахувавши й можливі технічні обмеження чи особливості майбутнього проєкту. З урахуванням цього сформовано задачі з розгляду сучасних видів вебсайтів та способи їх систематизації для раціоналізації роботи вебдизайнерів. Виявлення та аналіз чинників впливу на користувацький досвід сучасних вебсайтів дозволить систематизувати знання та раціоналізувати дизайн-процеси щодо їх проєктування. Отже, вивчення питань присвячених процесам створення ефективних вебсайтів та визначення чинників впливу на цей процес є актуальним науковим завданням. В роботі представлено розроблену класифікаційну схему різновидів вебсайтів та чинників, що впливають на процес проєктування дизайну сучасних вебсайтів. Аналіз результатів проведеного експертного оцінювання допомогли сформувати ступінь впливовості чинників як із погляду дизайнерів, так і користувачів. За допомогою проведених досліджень визначено та проранжовано чинники впливу на ефективність процесів при проєктуванні вебсайтів, а саме: для дизайнерів більш важливо аналізувати та враховувати користувацькі, дизайнерські, функціональні та структурні чинники. Для користувачів більш важливими чинниками виявлено юзабіліті, продуктивність та залучення (взаємодія). Проте, обидві категорії зазначили, що всі чинники є важливими та мають бути впроваджені у вебпродукти, але з різним рівнем деталізації.
Посилання
International Organization for Standardization. (2019). ISO 27500:2019 — Ergonomics of human-system interaction — Part 210: Human-centred design for interactive systems. Retrieved from https://www.iso.org/standard/77520.html.
(WAI), W.A.I. (d. n.). Home. Web Accessibility Initiative (WAI). Retrieved from https://www.w3.org/WAI/.
National standards of Ukraine (2009). DSTU EN ISO 14915-1:2009. Interaktyvni systemy informatsiinykh tekhnolohii. Pryntsypy dyzainu multymediinykh korystuvatskykh interfeisiv. Chastyna 1. Zahalni polozhennia [Interactive information technology systems. Design principles for multimedia user interfaces. Part 1. General provisions] [in Ukrainian].
Design and code Windows apps — Windows apps. (d. n.). Microsoft Learn: Build skills that open doors in your career. Retrieved from https://learn.microsoft.com/en-us/windows/apps/design/.
Material Design. (d. n.). Material Design. Retrieved from https://m3.material.io/.
Krug, S. (2014). Don’t Make Me Think, Revisited: A Common Sense Approach to Web Usability. New Riders.
Tidwell, J., Brewer, C., & Valencia, A. (2019). Designing Interfaces: Patterns for Effective Interaction Design. O’Reilly Media.
Lungwen, K., Tsuiyueh, Ch., & Chih-Chun, L. (2022). Affective psychology and color display of interactive website design. Displays, (71), 102134. https://doi.org/10.1016/j.displa.2021.102134.
Rukshan, Al., Thompson, N., McGill, T., & Murray, D. (2021). The Influence of User Culture on Website Usability. International Journal of Human-Computer Studies, (154), 102688. https://doi.org/10.1016/j.ijhcs.2021.102688.
Liedtka, J. (2018). Why Design Thinking Works. Harvard Business Review. Retrieved from https://hbr.org/2018/09/why-design-thinking-works.
Kaley, A. (2023). Lean UX & Agile: Study Guide. Retrieved from https://www.nngroup.com/articles/lean-ux-agile-study-guide/.
Madhugiri, V., Hegde, Sandeep L., & Hanumantha Rao, Pr. System and method for generating accessible user experience design guidance materials // US Patent No. US11847432B2. Publish 19.12.2023. Retrieved from https://worldwide.espacenet.com/patent/search?q=pn%3DUS11847432B2.
Ziaee, Ash., & Hamilton, F. Sk. Software as a service platform utilizing novel means and methods for analysis, improvement, generation, and delivery of interactive UI/UX using adaptive testing, adaptive tester selection, and persistent tester pools with verified demographic data and ongoing behavioral data collection // US Patent No. US10963369B2. Publish 30.03.2021. Retrieved from https://worldwide.espacenet.com/patent/search?q=pn%3DUS10963369B2.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Тетяна Сергіївна Клімович, Василь Миколайович Скиба

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов’язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.