Чинники впливу на ефективність мультимедійного навчального видання
DOI:
https://doi.org/10.20535/2077-7264.2(84).2024.309160Ключові слова:
мультимедійне навчальне видання, ефективність, освітній контент, мультимедійне видання, інтерактивні технології, проєктуванняАнотація
Популярність мультимедійних навчальних видань пояснюється здатністю поєднувати текстову інформацію, зображення, аудіо, відео та інтерактивні елементи, що збагачує навчальний досвід. Проте ефективність таких видань залежить від багатьох чинників, і саме їх дослідження стало основною метою цієї роботи.
Однією з головних задач було зрозуміти, які чинники найбільше впливають на ефективність мультимедійних видань. Для цього проаналізовано попередні дослідження, проведено патентний пошук, щоб визначити новітні тенденції в цій галузі, та здійснено опитування експертів. Встановлено, що такі параметри як доступність, відповідність контенту вимогам та інтерактивність є пріоритетними складниками, що визначають ефективність мультимедійних навчальних матеріалів.
Наприклад, доступність є критично важливою для забезпечення рівного доступу до освітніх ресурсів для всіх користувачів, включаючи людей з особливими потребами. Інтерактивність, своєю чергою, сприяє глибшому залученню учнів та студентів до навчального процесу, роблячи його цікавим та ефективним.
Результати досліджень також показали, що інновації у сфері мультимедійного навчання мають великий потенціал для покращення освітніх результатів. Зокрема, значне зростання кількості патентів у галузі інтерактивних технологій, доповненої та віртуальної реальності свідчить про те, що ці напрями активно розвиваються і можуть суттєво вплинути на якість навчання.
Отже, це дослідження дозволило розробити рекомендації щодо покращення ефективності мультимедійних навчальних видань. Вони можуть бути корисними для видавців та творців контенту, допомагаючи їм адаптувати свої матеріали до потреб сучасної аудиторії та забезпечити високу якість освітніх ресурсів. Це, своєю чергою, сприятиме покращенню загальної якості навчального процесу та підвищенню рівня знань студентів.
Посилання
Xu, P., & Patnao, J. (2023). Exploring the Impact of Interactive Multimedia Elements on the Effectiveness of Online Teaching in Higher Education: A Quality Evaluation Perspective. International Journal of Science and Engineering Applications, Vol. 12, Issue 12, 8–11. https://doi.org/10.7753/ijsea1212.1002.
Kiat, T., Jumintono, J., Kriswanto, E., Sugiri, S., Handayani, E., Anggarini, Y., & Rofik, M. (2020). The Effectiveness of Multimedia Learning on Academic Achievement in Reproduction Topic Science Subject. Universal Journal of Educational Research, Vol. 8(8), 3625–3629. https://doi.org/10.13189/ujer.2020.080839.
Mališů, P. & Šaloun, P. (2020). Multimedia and interactivity in educational materials. Technium Social Sciences Journal. 13. https://doi.org/10.47577/tssj.v13i1.1818.
Acosta, T., Zambrano-Miranda, J., & Luján-Mora, S. (2020). Techniques for the Publication of Accessible Multimedia Content on the Web. IEEE Access, 8, 55300–55322. https://doi.org/10.1109/ACCESS.2020.2981326.
Duarte, C., & Fonseca, M. J. (2019). Multimedia Accessibility. Chapter, 461–475. https://doi.org/10.1007/978-1-4471-7440-0_25.
Sloan, D., Stratford, J., & Gregor, P. (2006). Using multimedia to enhance the accessibility of the learning environment for disabled students: Reflections from the Skills for Access project. Res. Learn. Technol., 14(1). https://doi.org/10.1080/09687760500479936.
Waltl, M., Timmerer, C., & Hellwagner, H. (2010). Improving the Quality of multimedia Experience through sensory effects. IEEE, 124–129. https://doi.org/10.1109/QOMEX.2010.5517704.
(2023). Ensuring Quality Digital Higher Education in Hungary, Higher Education. OECD Publishing. http://doi.org/10.1787/5f44fd6f-en.
Deineko, Z., Sotnik, S., & Lyashenko, V. (2022). Multimedia systems in education. International Journal of Academic Information Systems Research (IJAISR), 6(7), 23–28. Retrieved from https://www.ijeais.org/ijaisr/index.php/ijaisr-6-7-2022/ [in English].
Tang, X., Zainal, S.R.B.M. & Li, Q. (2023). Multimedia use and its impact on the effectiveness of educators: a technology acceptance model perspective. Humanit Soc Sci Commun, 10, 923. http://doi.org/10.1057/s41599-023-02458-4.
Roy, R., & Al-Absy, M. S. M. (2022). Impact of critical factors on the effectiveness of online learning. Sustainability, 14(21), 14073. http://doi.org/10.3390/su142114073.
Meredith, D. (2021). Organize Dynamic Multimedia Presentations. Explaining Research. http://doi.org/10.1093/oso/9780197571316.003.0015.
Putrajaya, G., Maruf, I., Bangkara, B., Khasanah, K., & Hasan, H. (2022). Multimedia-based sociology education material design efforts to improve student learning outcomes in pandemic. International journal of health sciences, Vol. 6(S5). http://doi.org/10.53730/ijhs.v6ns5.11754.
Bryant, J., Child, F., Dorn, E., & Hall, S. (2020, June 12). New global data reveal education technology’s impact on learning. McKinsey & Company. Retrieved from https://www.mckinsey.com/industries/education/our-insights/new-global-data-reveal-education-technologys-impact-on-learning.
Su, Y., & Wu, S. (2021). Applying data mining techniques to explore user behaviors and watching video patterns in converged IT environments. Journal of Ambient Intelligence and Humanized Computing, 1–8. http://doi.org/10.1007/s12652-020-02712-6.
Pushkar, O. I., Klymniuk, V. Ye., & Bratkevych, V. V. (2012). Multymediini vydannia [Multimedia editions]. Kharkiv: Vyd. KhNEU, 144 p. [in Ukrainian].
Phillips, B., Johnson, J., Khalid, N., Zapparrata, N., & Albright, G. (2023). Benefits of an Online Interactive Educational Program Over Traditional Textbooks. Nurse Educator, 48, 270–275. https://doi.org/10.1097/NNE.0000000000001398.
Michael, E., Yeen-Ju, H., & Kian, N. (2020). Exploring the Use of Immersive Technology in Education to Bring Abstract Theoretical Concepts to Life. Internetional Journal of Creative Multimedia: Special Issue Vol. 1. No. SI 1. https://doi.org/10.33093/ijcm.2020.1.x1.7.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Анна Дмитрівна Молчанова, Василь Миколайович Скиба
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов’язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.