Конструкції подарункових паковань на прикладі декоративної косметики
DOI:
https://doi.org/10.20535/2077-7264.4(82).2023.300787Ключові слова:
дизайн, паковання, шрифтове оформлення, колір, конструкція паковання, упаковка, цільова аудиторія, декоративна косметикаАнотація
У статті описано етапи, які проводять під час проєктування конструкцій і розроблення дизайну паковань, які ґрунтуються на аналізі таких чинників як цільова аудиторія, методи досліджень цільової аудиторії, кольорова палітра та тренди, вид паковання, методи вдосконалення брендів, асортимент продуктів, інгредієнти та формули, цінова стратегія, маркетинг і позиціонування, інновації, екологічність і сталий розвиток, роль відгуків. Для проєктування власного подарункового паковання проаналізовано чинники двох фірм виготовлення косметики.
Актуальність цієї роботи полягає у розробленні етапів для попереднього виготовлення паковання для декоративної косметики, адже аналіз наукових досліджень показав, що чіткого алгоритму підготовчих робіт перед проєктуванням конструкції і розробленням дизайну паковань наразі немає.
Під час роботи над розробленням дизайну подарункового паковання на прикладі декоративної косметики залучено респондентів — вони оцінювали концепцію, логотип, колірне рішення та шрифтове оформлення паковання. На основі досліджень вибору, який зробили респонденти, наведено розробки конструкцій паковань та обрано цільову аудиторію.
У процесі проєктуванні подарункового паковання визначено габаритні розміри, тип продуктів у пакованні, їх розміри і форми; розміщення продуктів у пакованні; наявність захисних елементів, наприклад тішью; необхідну площу для всіх запроєктованих елементів, наприклад додаткове застосування візитівок, листівок, пробників тощо.
У статті на основі запропонованих етапів і досліджень інформації від респондентів запроєктовано чотири конструкції подарункових паковань із розробленим дизайном, наведено оцінки респондентів, які обрали найбільш доцільну. Розраховано конструктивну складність ексклюзивної конструкції для простіших аналогів, визначено трудомісткість паковання, яке розробляється з коефіцієнтом конструктивної складності.
Посилання
Pohozhykh, M. I. & Sofronova, M. S. (2020). Analitychnyi ohliad stanu svitovoho rynku pakuvalnoi industrii [Analytical review of the state of the world market of the packaging industry]. Ekonomichna stratehiia i perspektyvy rozvytku sfery torhivli ta posluh, 1(31), 211–226. Retrieved from https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/4271 [in Ukrainian].
Kukura, Yu. A., Kukura, V. V. & Repeta V. B. (2022). Ekolohichne hnuchke pakovannia: suchasni tendentsii [Ecological flexible packaging: modern trends]. Polihrafiia i vydavnycha sprava, 1(83), 36–46. Retrieved from http://pvs.uad.lviv.ua/static/media/1-83/5.pdf [in Ukrainian].
Hryhorian, M., Holovchanska, Ye. & Musiienko. V. (May 31, 2021). Tendentsii v dyzain-pakuvanni kosmetychnoi produktsii. Proc. Tendentsii ta perspektyvy rozvytku nauky i osvity v umovakh hlobalizatsii, 138–140. Retrieved from https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/18545 [in Ukrainian].
Halchynska, O. S. (2022). Dyzain-proiektuvannia osnovnykh komponentiv aidentyky brendu [Design-projection of the main components of the brand identity]. Kyiv: KNUTD, 149–169 p. Retrieved from https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/19970 [in Ukrainian].
Koniukhova, I. I., & Rybka, R. V. (2016). Marketynhovi doslidzhennia vyhotovlennia suvenirnykh pakovan [Marketing research on the production of souvenir packaging]. Tekhnolohiia i tekhnika drukarstva, 4(54), 67–73. https://doi.org/10.20535/2077-7264.4(54).2016.99450 [in Ukrainian].
Havenko, S. F., & Savchenko, O. M. (2013). Analitychni doslidzhennia osnovnykh etapiv zhyttievoho tsyklu pakovan [Analytical studies of the main stages of the packaging life cycle]. Kvalilohiia knyhy, 2(24), 22–28 [in Ukrainian].
Durniak, B. V., Rehei, I. I., & Mlynko, O. I. (2017). Pakovannia z hnuchkykh materialiv (obgruntuvannia metodyky doslidzhennia vnutrishnoho ob’iemu) [Packaging made of flexible materials (justification of the methodology of the study of the internal volume)]. Naukovi zapysky, 1, 13 [in Ukrainian].
Havenko, S., Kotmalova, O., & Petryk, P. (2013). Technologia produkcji opakowan z zastosowaniem farb i lakierow zapachowych. Opakowanie, 7, 57–61 [in Polish].
Avdiakov, Ye. V., & Zolotukhina, K. I. (2022) Analitychnyi ohliad suchasnoho stanu tekhnolohii vyhotovlennia hnuchkoho pakovannia ta etyketky [Analytical review of the current state of flexible packaging and label manufacturing technologies]. Tekhnolohiia i tekhnika drukarstva, 3 (77), 33–46. https://doi.org/10.20535/2077-7264.3(77).2022.271804 [in Ukrainian].
Ukrainets, A. I., Pasichnyi, V. M., Marynin, A. I. & Khrapachov O. V. (2016). Innovatsii v tekhnolohii zberihannia i pakuvannia kharchovykh produktiv [Innovations in food storage and packaging technologies]. Tekhnika, enerhetyka, transport APK, 2, 58–62. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/tetapk_2016_2_13 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Оксана Іванівна Бараускєне, Анастасія Віталіївна Кравченко, Світлана Миколаївна Зигуля
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов’язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.