Тенденції розвитку технологій електронних видань
DOI:
https://doi.org/10.20535/2077-7264.2(84).2024.293208Ключові слова:
веб-сайти, програмні продукти, мультимедіа, технології електронних виданьАнотація
В роботі розглядаються сучасні технології електронних видань та проводиться аналіз тенденцій їх розвитку. Розглянуті наступні типи електронних видань: електронні книги (eBooks), що дозволяють читачам зчитувати та переглядати книги на різних електронних пристроях; спеціальні електронні пристрої (наприклад, Kindle, Kobo) або планшети; електронні журнали та газети; блоги та веб-сайти, що дають можливість авторам створювати власний авторський контент, де вони можуть публікувати свої тексти, фотографії, відео та інші матеріали для широкої аудиторії; аудіо та відео контент, такий як подкасти, відеоуроки, вебінари та інші мультимедійні ресурси. Розглянуто їх переваги та недоліки які включають: складності з дотриманням авторських прав та виплат зв’язаних з відносною простотою запозичення матеріалів або взагалі їх повного копіювання; технічні перешкоди використання технологій, для деяких користувачів може бути важко освоїти використання електронних пристроїв або програм для читання; безмежний доступ до інформації може призвести до перенасичення інформацією та важкості у відборі найцікавішого та найважливішого; електронні пристрої можуть стикатися з технічними проблемами, такими як відмова батареї, падіння програм тощо. Проаналізовано їх зв’язок з розвитком відповідних технологій та перспективні напрями розвитку в майбутньому такі як: удосконалення інтерактивних елементів, посилання, відео-інтерфейси та взаємодію з читачами; адаптація до різних типів екранів та пристроїв, що дозволить зручно використовувати їх на різних пристроях, від смартфонів до планшетів і комп’ютерів; поява нових пристроїв для виведення графічної інформації; використання нових технологій для захисту авторських прав та виплат, зв’язаних із запозиченням матеріалів; покращення якості контенту, боротьба з дезінформацією.
Посилання
Lebert, M. (2009). A short history of ebooks, 17–24.
Brügger, N. (2010). Web history, Vol. 56, 178–185.
Jacksi, K., & Shakir, M. A. (2019). Development history of the world wide web. Int. J. Sci. Technol. Res 8.9, 75–79.
Liu, W. (2021). Research on the application of multimedia elements in visual communication art under the Internet background. Mobile Information Systems 2021, 1–10.
Balbi, G., & Magaudda, P. (2018). A history of digital media: An intermedia and global perspective. Routledge, 172–177.
Griffey, J. (2019). Introduction to Interactive Digital Media: Concept and Practice. Routledge, 88–91.
Wynblatt, M., & al. (1997). Multimedia meets the internet: present and future. Multimedia Tools and Applications, 5, 7–32.
Fourie, P. J. (2017). Normative media theory in the digital media landscape: from media ethics to ethical communication. South African Journal for Communication Theory and Research, 43 (2), 109–127.
Otto, C., & al. (2021). Predicting knowledge gain during web search based on multimedia resource consumption. Proc. International Conference on Artificial Intelligence in Education. Cham: Springer International Publishing, 318–330.
Peláez, C. A., & al. (July 26–31, 2019). Methodologies and trends in multimedia systems: a systematic literature review. Proc. Social Computing and Social Media. Design, Human Behavior and Analytics: 11th International Conference, SCSM 2019, Held as Part of the 21st HCI International Conference, HCII 2019, Proceedings, Part I 21. Springer International Publishing, 109–127.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Михайло Петрович Горський, Михайло Олегович Огірко, Ірина Василівна Солтис, Олександр Володимирович Дуболазов, Олександр Григорович Ушенко, Вікторія Валеріївна Морфлюк-Щур, Лілія Станіславівна Слоцька, Олександр Павлович Шостачук
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов’язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.