Елементи доповненої реальності як новий крок у створенні дитячої літератури
DOI:
https://doi.org/10.20535/2077-7264.3(81).2023.286153Ключові слова:
доповнена реальність, QR-код, дитяче видання, анімація, таргет-зображення, Flat-ілюстрація, Unity, VuforiaАнотація
Елементи доповненої реальності в поліграфії стали неодмінною складовою сучасного графічного дизайну та видавничої індустрії. Ця динамічна технологія дозволяє відтворити взаємодію між реальним і віртуальним світом, розширюючи можливості створення візуальних творів. В цій статті досліджуються основні аспекти використання елементів доповненої реальності у поліграфічній продукції, включаючи їх вплив на сприйняття споживача та створення нових методів комунікації.
Розглянуто технічні аспекти інтеграції елементів доповненої реальності у поліграфію, зокрема в дитячу літературу, такі як вибір сучасних платформ для реалізації, використання спеціалізованих програмних засобів та методів програмування для створення інтерактивних візуальних ефектів. Зокрема, досліджується вплив різних видів доповненої реальності, таких як marker-based та markerless трекінг, на реалістичність і сприйняття споживачем поліграфічних матеріалів. Проаналізовано можливості розширеного використання доповненої реальності для створення нових форм комунікації в поліграфії. Розглядається потенціал для створення інтерактивних друкованих матеріалів, які сприяють залученню споживача до взаємодії з інформацією. Висвітлюється роль елементів доповненої реальності у викликанні інтересу до читання та сприянні вивченню навчального матеріалу через інноваційні методи візуалізації.
Сьогодні з додатком доповненої реальності можна комбінувати, практично, будь-які види видань. Так, у книгах зазвичай оживають статичні зображення, з’являються 3D-моделі персонажів; у журналах і газетах — посилання на першоджерела у соцмережах, відеоматеріали гарячих подій; у каталогах — пропонують розглянути 3D-модель продукту, подорожувати віртуальними турами; на листівках, візитівках, буклетах та плакатах зазвичай розміщують інформацію рекламного характеру, з можливістю дізнатись більше про ту чи іншу подію тощо.
Посилання
Augmented Reality (AR) Defined, With Examples and Uses. Retrieved from https://www.investopedia.com/terms/a/augmented-reality.asp.
Understanding virtual reality and augmented reality. Retrieved from https://edu.gcfglobal.org/en/thenow/understanding-virtual-reality-and-augmented-reality/1/.
Augmented Reality. Retrieved from https://www.investopedia.com/terms/a/augmented-reality.asp.
What Is Augmented Reality — Technology, Examples & History. Retrieved from https://www.softwaretestinghelp.com/what-is-augmented-reality/.
What Is Augmented Reality: An Easy Explanation For Anyone. Retrieved from https://bernardmarr.com/what-is-augmented-reality-an-easy-explanation-for-anyone/.
How to use AR in print media. Retrieved from https://www.unitear.com/blog/How-to-use-AR-in-print-media.
How can you make your e-book more engaging with multimedia? Retrieved from https://www.linkedin.com/advice/0/how-can-you-make-your-e-book-more-engaging-multimedia.
Vydannia dlia ditei. Polihrafichne vykonannia. DSTU 29-62002. [National standards of Ukraine 29-62002. Edition for children. Polygraphic performance]. Retrieved from https://archive.chytomo.com/standards/vydannya-dlya-ditey-polihrafichne-vykonannya-hstu29-62002 [in Ukrainian].
Adobe Illustrator. Ultrasuchasnyi riven iliustratsii. [Adobe Illustrator. Ultra-modern level of illustration]. Retrieved from https://www.adobe.com/ua/products/illustrator.html [in Ukrainian].
What is Multimedia? Retrieved from https://www.vedantu.com/computer-science/multimedia.
Augmented reality with multimedia content as a content complement and extension of printed materials. Retrieved from https://vrealmatic.com/services/ar-for-printed-matter.
AR in Print Media. Retrieved from https://matthiashamann.work/en/guides/ar-technology/topic/print-media.
Voitovych, L. Zhyvyi dytlit: yak ozhyvaiut knyzhky zavdiaky tekhnolohiiam. [A living children’s literature: how books come to life thanks to technology]. Retrieved from https://www.chytomo.com/zhyvyj-dytlit-iak-ozhyvaiut-knyzhky-zavdiaky-tekhnolohiiam/ [in Ukrainian].
Unlocking the potential of Augmented Reality: benefits, stats, & examples. Retrieved from https://www.enginecreative.co.uk/blog/unlocking-potential-augmented-reality/.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Михайло Олегович Огірко, Михайло Петрович Горський, Ірина Василівна Солтис, Олександр Володимирович Дуболазов, Олександр Григорович Ушенко, Вікторія Валеріївна Морфлюк-Щур, Лілія Станіславівна Слоцька
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов’язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.