Елементи доповненої реальності як новий крок у створенні дитячої літератури

Автор(и)

  • Михайло Олегович Огірко Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, Україна
  • Михайло Петрович Горський Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, Україна https://orcid.org/0000-0001-6806-288X
  • Ірина Василівна Солтис Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, Україна https://orcid.org/0000-0003-2156-7404
  • Олександр Володимирович Дуболазов Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, Україна https://orcid.org/0000-0003-1051-2811
  • Олександр Григорович Ушенко Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, Україна https://orcid.org/0000-0002-9108-8591
  • Вікторія Валеріївна Морфлюк-Щур Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, Україна
  • Лілія Станіславівна Слоцька Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, Україна

DOI:

https://doi.org/10.20535/2077-7264.3(81).2023.286153

Ключові слова:

доповнена реальність, QR-код, дитяче видання, анімація, таргет-зображення, Flat-ілюстрація, Unity, Vuforia

Анотація

Елементи доповненої реальності в поліграфії стали неодмінною складовою сучасного графічного дизайну та видавничої індустрії. Ця динамічна технологія дозволяє відтворити взаємодію між реальним і віртуальним світом, розширюючи можливості створення візуальних творів. В цій статті досліджуються основні аспекти використання елементів доповненої реальності у поліграфічній продукції, включаючи їх вплив на сприйняття споживача та створення нових методів комунікації.

Розглянуто технічні аспекти інтеграції елементів доповненої реальності у поліграфію, зокрема в дитячу літературу, такі як вибір сучасних платформ для реалізації, використання спеціалізованих програмних засобів та методів програмування для створення інтерактивних візуальних ефектів. Зокрема, досліджується вплив різних видів доповненої реальності, таких як marker-based та markerless трекінг, на реалістичність і сприйняття споживачем поліграфічних матеріалів. Проаналізовано можливості розширеного використання доповненої реальності для створення нових форм комунікації в поліграфії. Розглядається потенціал для створення інтерактивних друкованих матеріалів, які сприяють залученню споживача до взаємодії з інформацією. Висвітлюється роль елементів доповненої реальності у викликанні інтересу до читання та сприянні вивченню навчального матеріалу через інноваційні методи візуалізації.

Сьогодні з додатком доповненої реальності можна комбінувати, практично, будь-які види видань. Так, у книгах зазвичай оживають статичні зображення, з’являються 3D-моделі персонажів; у журналах і газетах — посилання на першоджерела у соцмережах, відеоматеріали гарячих подій; у каталогах — пропонують розглянути 3D-модель продукту, подорожувати віртуальними турами; на листівках, візитівках, буклетах та плакатах зазвичай розміщують інформацію рекламного характеру, з можливістю дізнатись більше про ту чи іншу подію тощо.

Біографії авторів

Михайло Олегович Огірко, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича

канд. техн. наук, асист., кафедра оптики і видавничо-поліграфічної справи

Михайло Петрович Горський, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича

канд. фіз.-мат. наук, доц., кафедра оптики і видавничо-поліграфічної справи

Ірина Василівна Солтис, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича

канд. фіз.-мат. наук, доц., кафедра оптики і видавничо-поліграфічної справи

Олександр Володимирович Дуболазов, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича

д-р фіз.-мат. наук, проф., кафедра оптики і видавничо-поліграфічної справи

Олександр Григорович Ушенко, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича

д-р фіз.-мат. наук, проф., кафедра оптики і видавничо-поліграфічної справи

Вікторія Валеріївна Морфлюк-Щур, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича

канд. техн. наук, асист., кафедра оптики і видавничо-поліграфічної справи

Лілія Станіславівна Слоцька, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича

канд. техн. наук, доц., кафедра оптики і видавничо-поліграфічної справи

Посилання

Augmented Reality (AR) Defined, With Examples and Uses. Retrieved from https://www.investopedia.com/terms/a/augmented-reality.asp.

Understanding virtual reality and augmented reality. Retrieved from https://edu.gcfglobal.org/en/thenow/understanding-virtual-reality-and-augmented-reality/1/.

Augmented Reality. Retrieved from https://www.investopedia.com/terms/a/augmented-reality.asp.

What Is Augmented Reality — Technology, Examples & History. Retrieved from https://www.softwaretestinghelp.com/what-is-augmented-reality/.

What Is Augmented Reality: An Easy Explanation For Anyone. Retrieved from https://bernardmarr.com/what-is-augmented-reality-an-easy-explanation-for-anyone/.

How to use AR in print media. Retrieved from https://www.unitear.com/blog/How-to-use-AR-in-print-media.

How can you make your e-book more engaging with multimedia? Retrieved from https://www.linkedin.com/advice/0/how-can-you-make-your-e-book-more-engaging-multimedia.

Vydannia dlia ditei. Polihrafichne vykonannia. DSTU 29-62002. [National standards of Ukraine 29-62002. Edition for children. Polygraphic performance]. Retrieved from https://archive.chytomo.com/standards/vydannya-dlya-ditey-polihrafichne-vykonannya-hstu29-62002 [in Ukrainian].

Adobe Illustrator. Ultrasuchasnyi riven iliustratsii. [Adobe Illustrator. Ultra-modern level of illustration]. Retrieved from https://www.adobe.com/ua/products/illustrator.html [in Ukrainian].

What is Multimedia? Retrieved from https://www.vedantu.com/computer-science/multimedia.

Augmented reality with multimedia content as a content complement and extension of printed materials. Retrieved from https://vrealmatic.com/services/ar-for-printed-matter.

AR in Print Media. Retrieved from https://matthiashamann.work/en/guides/ar-technology/topic/print-media.

Voitovych, L. Zhyvyi dytlit: yak ozhyvaiut knyzhky zavdiaky tekhnolohiiam. [A living children’s literature: how books come to life thanks to technology]. Retrieved from https://www.chytomo.com/zhyvyj-dytlit-iak-ozhyvaiut-knyzhky-zavdiaky-tekhnolohiiam/ [in Ukrainian].

Unlocking the potential of Augmented Reality: benefits, stats, & examples. Retrieved from https://www.enginecreative.co.uk/blog/unlocking-potential-augmented-reality/.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-02

Як цитувати

Огірко, М. О., Горський, М. П., Солтис, І. В., Дуболазов, О. В., Ушенко, О. Г., Морфлюк-Щур, В. В., & Слоцька, Л. С. (2023). Елементи доповненої реальності як новий крок у створенні дитячої літератури . Технологія і техніка друкарства, (3(81), 87–96. https://doi.org/10.20535/2077-7264.3(81).2023.286153

Номер

Розділ

Інформаційні технології