Соціокомунікативний потенціал інформаційних продуктів українських видавців галузевих періодик
DOI:
https://doi.org/10.20535/2077-7264.1(79).2023.274735Ключові слова:
галузева преса, галузевий журнал, програмний продукт, каталог, виставкова газета, соціальні мережіАнотація
Зроблено критичний огляд видавничої продукції, яку створюють редакції галузевих медіа. Встановлено, що система редакцій галузевих періодик об’єднує не лише електронні, друковані журнали та газети, а й книжки, каталоги, плакати, сайти й інші електронні видання (зокрема, програмні продукти та маркетплейси, соціальні мережі).
Аргументовано, що хоча друковані журнали та газети продовжують функціонувати для фахової спільноти, а вебсайти — як окреме гіпертекстове середовище для підвищення кваліфікації професіоналів, аналіз лише вищевказаних видань не є вичерпним задля розуміння специфіки функціонування суб’єктів цього ринку. Українські галузеві журнали та газети неодноразово були об’єктом наукових розвідок, проте в нинішніх кризових умовах для українського видавничого бізнесу дедалі більше уваги приділяється пошуку якомога комфортнішої форми подання інформації для аудиторії, дослідженню впливу нових технологій та змін у медіапросторі. Необхідність розглянути видання в контексті сучасності зумовлена зростанням їх ролі як суб’єкта фахової та позафахової комунікації.
Кожен з інформаційних продуктів має власне унікальне функціональне призначення. Для більшості видань важливо слугувати джерелом доходів, привертати увагу до галузевого видання. Каталоги, соціальні мережі, виставкові газети спроможні забезпечити рекламну, іміджеву, фінансову взаємодію із суміжними аудиторіями періодичного видання. Книги, програмні продукти покликані задовольнити інтерес до певної теми чи явища, розширюючи можливості редакції з акумулювання інформації. У кризових умовах, якщо випуск електронного чи друкованого видання неможливий, інші видавничі продукти можуть стати основними для отримання доходів редакції та утримання цільової аудиторії видання.
Посилання
Koval, A. H. (2021). Spetsyfika ta innovatsiinist naukovo-praktychnykh chasopysiv vydavnytstva ‘Bioprom’ [Specificity and innovativeness of scientific-practical journals of Bioprom Publishing House]. Vcheni zapysky Tavriiskoho Natsionalnoho universytetu im. V. I. Vernadskoho. Seriia: Filolohiia, Zhurnalistyka [Scientific notes of V. I. Vernadsky Taurida National University. Series: Philology. Journalism], 2(5), 193–199. https://doi.org/10.32838/2710-4656/2021.5-2/31 [in Ukrainian].
Fisenko, T. V. (2019). Do pytannia pro klasyfikatsiiu spetsializovanykh vydan. [The question of specialized periodic classification]. Obrii drukarstva [Printing Horizon], 1(7), 206–216. https://doi.org/10.20535/2522-1078.2019.1(7).169580 [in Ukrainian].
Fiialka, S. B. (2021). Model fakhovoi komunikatsii za poserednytstvom naukovoho zhurnalu [The model of professional communication through a scientific journal]. Obrii drukarstva [Printing Horizon], 1–2(9–10). https://doi.org/10.20535/2522-1078.2021.1(9).240613 [in Ukrainian].
Yaholnyk, O. O., & Yaholnyk, O. H. (2021). Rol zhurnalu ‘Tsukrovi buriaky’ v populiaryzatsii silskohospodarskykh ‘enerhetychnykh’ kultur i tekhnolohii yikh pererobliannia na biopalyvo (1997–2018 rr.) [The role of the ‘Sugar Beet’ magazine in popularization of agricultural energy crops and technologies of their processing for biofuel (1997–2018)]. Bioenerhetyka [Bioenergy], 2, 31–34. https://doi.org/10.47414/be.2.2021.244124 [in Ukrainian].
Sendetskyi, A. V. (2022). Kulturno-mystetskyi dialoh ukrainskykh teatriv na storinkakh polskoi periodyky pochatku ХХ stolittia [Cultural and artistic dialogue of Ukrainian theaters on the pages of polish periodicals at the beginning of the 21st century]. Visnyk Mariupolskoho derzhavnoho universytetu. Seriia: Filosofiia, kulturolohiia, sotsiolohiia, 131–143. https://doi.org/10.34079/2226-2830-2022-06-23-114-124 [in Ukrainian].
Pytlovana, L. Yu. (2022). Epidemii hrypu ХIХ–pershoi tretyny ХХ st. u reprezentatsii brytanskoho chasopysu ‘Panch’ [Influenza epidemics of the 19th century to the first third if the 29th century in the Punch magazine representation]. Viiskovo-naukovyi visnyk [Military Scientific Journal], 37, 215–237. https://doi.org/10.33577/2313-5603.37.2022.215-237 [in Ukrainian].
Mitchuk, O. (2021). Spetsializovani polia zhurnalistyky u konteksti polityko-filosofskykh kontseptiv [Specialized fields of journalism in the context of political and philosophical concepts]. Obraz, 1, 50–59. https://doi.org/10.21272/Obraz.2021.1(35)-50-59 [in Ukrainian].
Dudchenko, L. (2019). Dilova presa Ukrainy [Business press of Ukraine]. Sumy: Sumskyi derzhavnyi universytet, 154 p. Retrieved from https://ifsk.sumdu.edu.ua/images/nauka/monografii/Dudchenko_dilova_presa.pdf [in Ukrainian].
Levchuk, O. M. (2018). Vnutriredaktsiini standarty dlia spetsializovanykh media: Tradytsii i transformatsii [Intra-Editorial Standards for Specialized Media: Traditions and Transformations]. Tekhnolohiia i tekhnika drukarstva [Technology and Technique of Typography], 4(62), 90–102. https://doi.org/10.20535/2077-7264.4(62).2018.160200 [in Ukrainian].
Sukhorukova, O., & Kvasko, A. (2021). Upravlinnia personalom mediinoi industrii v suchasnykh umovakh [Personnel management of the media industry in modern conditions]. Vcheni zapysky TNY im. V. I. Vernadskoho. Seriia: Ekonomika ta Menedgment, 71(2), 58–64. https://doi.org/10.32838/2523-4803/71-2-9 [in Ukrainian].
Goda, H. A. A., & Abd Elmagid, I. L. (2019). Future of the news function of printed press under the competition of electronic communications: A prospective study in the period 2015–2025. International Journal of Communication and Society, 1(2), 58–67. https://doi.org/10.31763/ijcs.v1i2.41 [in English].
Zhang, D., & Dwyer, P. (2020). An Extraordinary Duckling: B2B Magazines as Information and Networking Tools for Professionals. In M. Sternadori & T. Holmes (Eds.), The Handbook of Magazine Studies, 120–135. https://doi.org/10.1002/9781119168102.ch9 [in English].
Cheng, L., & Tandoc, E. C. (2022). From magazines to blogs: The shifting boundaries of fashion journalism. Journalism, 23(6), 1213–1232. https://doi.org/10.1177/1464884920988183 [in English].
Butyrina, M. (2019). Zhurnalistyka yak synerhetychnyi ob’iekt [Journalism as a synergistic object]. Communications and Communicative Technologies, 19, 13–18. https://doi.org/10.15421/291902 [in Ukrainian].
Oltarzhevskyi, D., Kudina, O., & Popravka, O. (2021). Corporate Media of Ukrainian Agribusiness: Topics and Functions. Scientific notes of the Institute of Journalism, 2 (79), 63–73. https://doi.org/10.17721/2522-1272.2021.79.5 [in Ukrainian].
Varenyk, V. M., & Trishchuk, O. V. (2021). Audience loyalty as the main prerequisite for trade press thriving. Linguistics and Culture Review, 5(S4), 128–138. https://doi.org/10.37028/lingcure.v5nS4.1572 [in English].
(2023). Plakaty, kalendari, nalipky [Posters, calendars, stickers]. Tekh Media Hrup [Tech Media Group]. https://techmedia.com.ua/catalog/plakaty-kalendari-nalipky [in Ukrainian].
Kryvoshei, V., & Khalaidzhi, V. (2018). Upakovka dlia kharchovykh produktiv [Packaging for food products]. Kyiv: ІАTs ‘Upakovka’. Retrieved from https://www.upakjour.com.ua/knizhkova-policzya/knigi/upakovka-dlya-xarchovix-produkt%D1%96v-ta-napo%D1%97v [in Ukrainian].
Bondarchuk, L. O. (2018). Matematyka v shkolakh Ukrainy [Mathematics in schools of Ukraine]. Kyiv: Instytut entsyklopedychnykh doslidzhen NAN Ukrainy. Retrieved from https://esu.com.ua/article-66925 [in Ukrainian].
(2022). Vydavnycha hrupa ‘Osnova’ [‘Osnova’ publishing group]. Retrieved from https://osnova.com.ua/ [in Ukrainian].
(2022). Vydavnychyi tsentr ‘Informbiznes’ [Publishing center ‘Informbusiness’]. Retrieved from http://ib.kiev.ua [in Ukrainian].
(2020). Vse dlia kharchovoi ta pererobnoi promyslovosti: M’iasna, molochna, maslozhyrova promyslovist: kataloh # 1 [Everything for the food and processing industry: meat, dairy, oil and fat industry: catalog No. 1]. Kyiv: Vydavnytstvo ‘Informbiznes’. Retrieved from http://food.ib.kiev.ua [in Ukrainian].
Derykolenko, A. O. (2020). Internet Platform as a Basis for Effective Promotion of Industrial Enterprises [Internet platform as a basis for effective promotion of products of industrial enterprises]. Mechanism of an Economic Regulation, 1, 116–123. https://doi.org/10.21272/mer.2020.87.10 [in Ukrainian].
Prosovych, O. P., & Botsman, Yu. S. (2018). Marketpleis yak diievyi instrument tsyfrovoho marketynhu [Marketplace as a digital marketing tool]. Visnyk Natsionalnoho universytetu ‘Lvivska politekhnika’. Seriia: Problemy ekonomiky ta upravlinnia [Journal of Lviv Polytechnic National University. Series of Economics and Management Issues], 5(897(6)), 32–38. https://doi.org/10.23939/semi2018.01.032 [in Ukrainian].
(2023). Tendery [Tenders]. Reklamnyi ukrainskyi portal. Retrieved from http://www.rup.com.ua/?req=tender [in Ukrainian].
(2023). Ekspertus holovbukh [The chief expert]. Tsyfrove vydavnytstvo Ekspertus. Retrieved from https://gb.expertus.com.ua [in Ukrainian].
Shyshkova, N. L. (2019). Perspektyvy it-modernizatsii bukhhalterskoho obliku: Aktualizatsiia teorii i praktyky [Prospects for it-modernization of accounting: actualization of theory and practice]. Naukovyi zhurnal Ekonomichnyi visnyk Natsionalnoho hirnychoho universytetu [Economic Bulletin of the National Mining University], 3(67), 146–159. https://doi.org/10.33271/ev/67.146 [in Ukrainian].
(2023). Poslugy [Services]. IATs ‘Upakovka’. Retrieved from https://www.upakjour.com.ua/poslugi/ [in Ukrainian].
Awad Alhaddad, A. (2015). The Effect of Advertising Awareness on Brand Equity in Social Media. International Journal of e-Education, e-Business, e-Management and e-Learning, 5(2), 73–84. https://doi.org/10.17706/ijeeee.2015.5.2.73-84 [in English].
Lehtisaari, K., Villi, M., Grönlund, M., Lindén, C.-G., Mierzejewska, B. I., Picard, R., & Roepnack, A. (2018). Comparing Innovation and Social Media Strategies in Scandinavian and US Newspapers. Digital Journalism, 6(8), 1029–1040. https://doi.org/10.1080/21670811.2018.1503061 [in English].
Humayun, M. F., & Ferrucci, P. (2022). Understanding Social Media in Journalism Practice: A Typology. Digital Journalism, 10(9), 1502–1525. https://doi.org/10.1080/21670811.2022.2086594 [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Валентина Миколаївна Вареник
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов’язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.