Класифікація актуальних Soft Skills сучасного редактора

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.20535/2077-7264.1(75).2022.249123

Ключові слова:

м’які навички, редактор, редагування, вимоги роботодавців, редакторські професії, соціальні навички, редакційно-видавничий процес

Анотація

Редагування як професійна діяльність охоплює різні напрями соціальних взаємодій. Сучасний редактор не лише працює з мовою і стилем текстів, а й планує медіадіяльність, сам створює різножанрові тексти, організовує роботу з підготовки матеріалів, співпрацює з творцями мультимедійного контенту, аналізує дані за джерелами трафіку, виявляє в розміщених публікаціях елементи прихованої або ненавмисної реклами, бере участь у просуванні медіапродукту тощо. Тож нині роботодавці потребують універсального працівника, професійні стандарти якого закономірно розширилися за рахунок так званих м’яких навичок.

Мета статті — на підставі аналізу редакторських вакансій виявити спектр вимог роботодавців до м’яких навичок здобувачів роботи за відповідним фахом та класифікувати ці вимоги.

У результаті дослідження виокремлено такі блоки навичок: 1. Дотримання принципів професійної етики. 2. Лідерські якості, менеджерські навички. 3. Креативність, інноваційність. 4. Прагнення і здатність навчатися та самовдосконалюватися. 5. Ораторські навички, уміння вести переговори й досягати згоди, а також налагоджувати професійні контакти. 6. Стресостійкість. 7. Адаптивність до формату медіа і до змін, мультизадачність. 8. Навички таймменеджменту. 9. Причетність до організації, уміння вливатися в колектив, працювати в команді. 10. Критичне мислення, здатність приймати рішення в умовах невизначеності. 11. Системність мислення, уміння орієнтуватися в суспільно-політичному житті країни і світу, організовувати підготовку контенту «під ключ». 12. Уміння дотримуватися інструкцій і стандартів, висока концентрація уваги. 13. Емоційний інтелект, толерантність, мультикультурна адаптивність та ін. Редакторські професії є соціально орієнтованими й динамічними, тож, щоб знайти своє місце на ринку праці й реалізувати власне фахові компетентності, сучасний редактор має володіти широким набором м’яких навичок, потреба в яких визначається умовами створення контенту та специфікою медіапродукту.

Біографія автора

Світлана Борисівна Фіялка, НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського

канд. наук із соц. ком., доц., кафедра видавничої справи та редагування

Посилання

(1993). Life Skills Education in Schools. Genève, 48 р.

Moore, T., & Morton, J. (2017). The Myth of Job Readiness? Written Communication, Employability, and the ‘Skills Gap’ in Higher Education. Studies in Higher Education, Vol. 42(3), 1–19.

European Union. Key Competences for Life Long Learning, Recommendation the European Parliament and the Council of 18th December 2006. Official Journal of the European Union, (2006/962/EC), L394/10-18. Retrieved on the 23th of December 2021 from: https://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2006:394:0010:0018:en:PDF#:~:text=The%20Reference%20Framework%20sets%20out,7)%20Sense%20of%20initiative%20and.

Delamare-Le Deist, F., & Winterton, J. (2005). What Is Competence? Human Resource Development International, Vol. 8(1), 27–46.

Shalini, V. (2013). Enhancing Employability @ Soft Skills. Chandigarth/Delhi/Chennai, Pearson.

Parlamis, J., & Monnot, M. (2018). Getting to the CORE: Putting an End to the Term ‘Soft Skills’. Journal of Management Inquiry. doi:10.1177/1056492618818023.

Boyatzis, R. (2009). Competencies as a behavioral approach to emotional intelligence. Journal of Management Development, 28, 749–770.

Devedzic, V., Tomic, B., Jovanovic, J., & et al. (2018). Metrics for Students’ Soft Skills. Applied Measurement in Education, 31(4), 283–296. doi:10.1080/08957347.2018.1495212.

Nelson-Jones, R. (2002). Are there universal human being skills? Counselling Psychology Quarterly, Vol. 15(2), 115–119.

Heckman, J., & Kautz, T. (2012). Hard Evidence on Soft Skills. Labour Economics, Vol. 19(4), 451–464.

Yorke, M. (2006). Employability in Higher Education: What It Is — What It Is Not. Learning and Employability. The Higher Education Academy, Yorke.

Ciappei, C., & Cinque, M. (2014). Soft Skills per il Governo Dell’agire. Milano: Franco Angeli.

Verma, S. (2009). Soft skills for the BPO sector. New Delhi, Dorling Kinderley.

Ramesh, G., & Ramesh, M. (2010). The ACE of soft skills. Attitude, communication and etiquette for success. New Delhi, Dorling Kindersley.

Kamin, M. (2013). Soft skills revolution. A guide for connecting with compassion for trainers, teams, and leaders, Pfeiffer.

Bhatnaga, N. (2012). Effective communication and soft skills. New Delhi, Dorling Kindersley.

Goldberg, D., & Rosenfeld, M. (2014). People-Centric Skills. Interpersonal and communication skills for auditors and business professionals. Hoboken: NJ, Wiley.

Aamodt, M. (2016). Industrial/Organizational Psychology: An Applied Approach. Boston: Cengage Learning.

Prince, E. (2013). The advantage. The 7 soft skills you need to stay one step ahead. Financial Times Press.

Lippman, L., Ryberg, R., Carney, R., & Moore, K. (2015). Workforce Connections: Key ‘Soft Skills’ That Foster Youth Workforce Success: Toward A Consensus Across Fields. Child Trends. Washington: DC.

Knight, P., & Page, A. (2007). The Assessment of ‘Wicked’ Competences. Report to the Practice Based Professional Learning Centre.

Pachauri, D., & Yadav, A. (2014). Importance of soft skills in teacher education program. International Journal of Educational Research and Technology, Vol. 5, 22–25.

Succi, C. (2018). Are You Ready to Find a Job? Ranking of a List of Soft Skills to Enhance Graduates’ Employability. International Journal of Human Resources Management and Development, Vol. 19(3), 281–297.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-30

Як цитувати

Фіялка, С. Б. (2022). Класифікація актуальних Soft Skills сучасного редактора. Технологія і техніка друкарства, (1(75), 66–72. https://doi.org/10.20535/2077-7264.1(75).2022.249123

Номер

Розділ

Соціальні комунікації