Формулювання дослідницької проблеми та гіпотез у наукових статтях у галузі соціальних комунікацій
DOI:
https://doi.org/10.20535/2077-7264.4(74).2021.227612Ключові слова:
наукове дослідження, дослідницька проблема, гіпотеза, теорія, формулювання дослідницької проблеми, формулювання гіпотези, планування дослідженняАнотація
У вітчизняній практиці оприлюднення результатів емпіричних наукових досліджень, на відміну від світового публікаційного досвіду, ще досі не сформувалася традиція формулювати дослідницьку проблему й гіпотези. Однак саме їх виокремлення дає можливість упорядкувати науковий пошук, оскільки є дороговказом для планування дослідження й аналізу даних. З огляду на це актуалізується потреба узагальнити вимоги до формулювань дослідницьких проблем і гіпотез, зокрема в царині соціальнокомунікаційної науки. Дослідницька проблема — це, насамперед, предмет наукових суперечок, прогалина в наукових знаннях, яку прагне вирішити дослідник з огляду на потреби науки і практики, сферу своїх наукових інтересів і наявність відповідних ресурсів. Коректно сформульована дослідницька проблема доводить читачеві важливість досліджуваної теми, зосереджує його увагу, уписує тему в ширший науковий контекст. Вибір дослідницьких проблем має базуватися на критеріях досліджуваності, практичної потреби та доцільності. Міждисциплінарний підхід до вибору дослідницької проблеми дає можливість повніше зрозуміти складну соціально значущу проблему. Актуальні дослідницькі проблеми можуть поставати в результаті дискусій з практиками. На відміну від дослідницької проблеми, гіпотеза — це твердження, яке підлягає перевірці, своєрідна сполучна ланка між теорією та дослідженням. Вона дає змогу повторити дослідження, вивести логічні висновки, встановити зв’язки між змінними, добирати факти, дає підстави для інтерпретації результатів та висновків, пов’язаних з початковою метою дослідження. У соціальнокомунікаційних дослідженнях продуктивними можуть бути різні типи гіпотез, наприклад робоча, наукова, альтернативна, дослідницька, нульова, статистична.
Посилання
Polit, D., & Beck, C. (2004). Nursing research: Principles and methods. Lippincott Williams & Wilkins.758 р.
Lund, T. (2021). Research Problems and Hypotheses in Empirical Research. Scandinavian Journal of Educational Research, ahead-of-print, 1‒11. http://doi.org/10.1080/00313831.2021.1982765.
Bordens, K., & Abbot, B. (2018). Research design and methods: A process approach. McGraw-Hill Education. 622 p.
Cozby, P., & Bates, S. (2018). Methods in behavioral research. McGraw-Hill Education. 420 p.
Vetter, T., & Mascha, E. (2017). In the beginning-there is the introduction-and your study hypothesis. Anesth Analg, 124, 1709–1711.
Scheel, A., Tiokhin, L., Isager, P., & Lakens, D. (2021). Why Hypothesis Testers Should Spend Less Time Testing Hypotheses. Perspectives on Psychological Science, 16(4), 744–755. doi:10.1177/1745691620966795.
Shoket, M. (2014). Research Problem: Identification and Formulation. International Journal of Research (IJR), 1(4), 513–514 H/ 512–518.
Kerlinger, F. (1986). Foundations of behavioral research. CBS College Publishing. 667 p.
Scheel, A., Tiokhin, L., Isager, P., & Lakens, D. (2021). Why Hypothesis Testers Should Spend Less Time Testing Hypotheses. Perspectives on Psychological Science, 16(4), 744–755. doi:10.1177/1745691620966795.
Friederich, P., Krenn, M., Tamblyn, I., & Aspuru-Guzik, A. Scientific intuition inspired by machine learning-generated hypotheses. Machine Learning: Science and Technology, 2. Retrieved November, 15, from http://dissertationauthors.com/blog/how-to-write-research-problem.
Northrop, F. (1952). The Logic of the Sciences and the Humanities. New York: Macmillan. 402 p.
Gall, M., Borg, W., & Gall, J. (1996). Educational research. Longman. 533 p.
Organizing Academic Research Papers: The Research Problem/Question. Retrieved November, 15, from http://library.sacredheart.edu/c.php?g=29803&p=185918.
Zaječaranović, G. (2009). Fundamentals of the methodology of science. Belgrade: Naučna knjiga. 187–190.
Gud, V. & Het, P. (1966). Methods of social research. Belgrade: Vuk KaradzicGud, 56–57.
Milosavljević, S. (1980). The study of political phenomena. Belgrade: Institute for Political Studies, Faculty of Political Science.
Polit, D. (2012). Nursing Research: Generating and Assessing Evidence for Nursing Practice. New Delhi: Lippincott Williams and Wilkins. 58–93.
Anupama, K. (2018). Hypothesis Types and Research. International Journal of Nursing Science Practice and Research, 4, 78–80.
Yogesh, S. (2006). Fundamental of research methodology and statistics. New Age International Pvt. Limited Publishers. 314 p.
Hernandez, H. (2020). Formulation and Testing of Scientific Hypotheses in the presence of Uncertainty. ForsChem Research Reports, 5(1), 1–16. http://doi.org/10.13140/RG.2.2.36317.97767.
Gasparyan, A., Ayvazyan, L., Mukanova, U., Yessirkepov, M., & Kitas, G. Scientific Hypotheses: Writing, Promoting, and Predicting Implications. Editing, Writing & Publishing Journal of Korean Medical Science, 34(45), e300. DOI: http://doi.org/10.3346/jkms.2019.34.e300.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Світлана Борисівна Фіялка
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов’язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.