Організація онлайн-навчання під час карантину через COVID19

Автор(и)

  • Вікторія Едуардівна Шевченко Інститут журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка, Україна https://orcid.org/0000-0003-1642-1283

DOI:

https://doi.org/10.20535/2077-7264.1-2(67-68).2020.201623

Ключові слова:

освіта, карантин, онлайн-навчання, системи дистанційного навчання, навчальний заклад

Анотація

У статті розглядаються  проблеми, пов’язані з організацією онлайн-навчання в університетах України у зв’язку з карантином, спричиненим COVID-19. З 12 березня 2020 р. в Україні було оголошено карантин у зв’язку з початком епідемії, усі навчальні заклади переведено на дистанційну роботу до кінця семестру. Застосування онлайн-платформ, проведення дистанційних занять не є обов’язковим у навчальному процесі в Україні, більшість викладачів університетів віддають перевагу традиційним лекціям, семінарським і практичним заняттям, а студенти ще й досі часто виконують свої роботи на папері. Тому для багатьох викладачів та студентів дистанційне навчання стало абсолютно новою формою. Опитування студентів та викладачів 52 ЗВО України дало можливість сформулювати загальні проблеми освітньої галузі. Більшість університетів до карантину не застосовували онлайн-навчання, у 20 % університетів було розроблено власну електронну систему навчання. Перехід без підготовки на онлайн-навчання поставило в нерівні умови університети. У деяких університетах було перервано навчальний процес чи навчальний процес став здійснюватися через електронну пошту. Студенти та викладачі по-різному сприймають дистанційне навчання. У багатьох студентів немає стабільного інтернет-зв’язку і нема комп’ютерів для дистанційного навчання. Керівники університетів в інтерв’ю вказують на перспективу після завершення карантину перебудувати навчальний процес, впровадити університетську освіту з широкими онлайн-можливостями для викладачів та студентів. Найбільш доречним способом впровадити онлайн-навчання в університетах — вмонтувати онлайн-курси в традиційне навчання.

Біографія автора

Вікторія Едуардівна Шевченко, Інститут журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка

д-р наук із соц. комунікацій, зав. кафедри мультимедійних технологій і медіадизайну

Посилання

Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy [Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine]. Retrieved from https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-zapobigannya-poshim110320rennyu-na-teritoriyi-ukrayini-koronavirusu-covid-19 [in Ukrainian].

(2020). Zakon Ukrainy ‘Pro vyshchu osvitu’ [Law of Ukraine ‘On Higher Education’. Article 49]. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 [in Ukrainian].

Samoliuk, N. & Shvets, M. (2013). Aktualnist i problemnist dystantsiinoho navchannia [Relevance and problems of distance learning]. Journal of Nova pedahohichna dumka, 1.1, 193. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2013_1_50 [in Ukrainian].

Mehedeniuk, M. (2016). Yak otrymaty zakordonnyi dyplom, ne vykhodiachy z domu [How to get a diploma abroad without leaving home]. Studway. Retrieved from http://studway.com.ua/distanciina-osvita/41 [in Ukrainian].

Nikolaiev, Ye. (2020). Universytet yak resurs [University as a resource]. Vyshcha osvita. Retrieved from https://www.skeptic.in.ua/uni-as-resource/?fbclid=IwAR2rjqMXW6F0GN4AAAjSnUdf00dv0e9yOYA5iwbHGyTBoMuwwadDSfI9nA0 [in Ukrainian].

Voronkin, O. S. (2017). Ekosystemnyi pidkhid u dystantsiinomu navchanni [Theory and practice of using information technologies in the educational process]. Journal of Teoriia i praktyka vykorystannia informatsiinykh tekhnolohii v navchalnomu protsesi, 55–59. Retrieved from http://tdo.at.ua/paper/sbornik_it2017.pdf [in Ukrainian].

Harbych-Moshora, O. (2015). Vprovadzhennia dystantsiinoho navchannia v navchalnyi protses dlia pidhotovky fakhivtsiv z informatsiinykh tekhnolohii [Introduction of distance learning in the educational process for the training of specialists in information technology]. Journal of Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia, Vol. 45, 1. Retrieved from file:///E:/1185-Article%20Text-4387-1-10-20150228.pdf [in Ukrainian].

Moisieieva, Yu. Yu. (2010). Dystantsiine navchannia: innovatsiina forma vyshchoi osvity [Distance learning: an innovative form of higher education]. Journal of Aktualni problemy ekonomichnoho i sotsialnoho rozvytku rehionu. Retrieved from http://ea.donntu.edu.ua:8080/bitstream/123456789/20890/1/Mo%D1%96s%D0%B5%D0%B5va%20Ju.Ju..pdf [in Ukrainian].

Teo, S. S. C. & Williams, J. B. (2005). A Theoretical Framework for Effective Online Learning. U21Global Working Paper №009/2005. Retrieved from SSRN: https://ssrn.com/abstract=1614626 or http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.1614626 [in English].

Pappas, C. (2017). 8 Best Practices To Create Learner-Centered eLearning Courses. Elearning industry. Retrieved from https://elearningindustry.com/best-practices-create-learner-centered-elearning-courses [in English].

(2014). The future of universities: The digital degree. The Economist. Retrieved from https://www.economist.com/briefing/2014/06/27/the-digital-degree [in English].

Kiber Akademiia: yak pratsiuvala KMA v pershyi tyzhden karantynu [Cyber Academy: how the KMA worked in the first week of quarantine]. Retrieved from https://www.ukma.edu.ua/index.php/news/4375-kiber-akademiia-iak-pratsiuvala-kma-v-pershyi-tyzhden-karantynu [in Ukrainian].

Dystantsiine navchannia u KPI: vidpovidi na vazhlyvi pytannia [Distance learning at KPI: answers to important questions]. Natsionalnyi tekhnichnyi universytet Ukrainy ‘Kyivskyi politekhnichnyi instytut imeni Ihoria Sikorskoho’/2020. Retrieved from https://kpi.ua/node/17973 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-07-01

Як цитувати

Шевченко, В. Е. (2020). Організація онлайн-навчання під час карантину через COVID19. Технологія і техніка друкарства, (1-2(67-68), 87–96. https://doi.org/10.20535/2077-7264.1-2(67-68).2020.201623

Номер

Розділ

Педагогіка професійної освіти. Атестація наукових педагогічних кадрів