Дослідження структурно-логічної схеми навчання методами теорії графів
DOI:
https://doi.org/10.20535/2077-7264.3(65).2019.193802Ключові слова:
Навчальний план, теорія графів, структура навчання, дисципліна, кредит, компетенція, інформаційні технологіїАнотація
У статті на підставі аналізу робіт на тему складання навчальних планів запропоновано застосування методики вивчення кореляційних процесів у структурі навчання засобами теорії графів. Дослідження базується на припущенні щодо кореляції відносного обсягу викладання дисципліни в навчальному плані та її затребуваності у формуванні професійних компетентностей випускника. Впровадження результатів дослідження дозволить збільшити об’єктивність засобів математичного моделювання й інформаційної підтримки в задачах оптимізації навчальних планів, розподілу циклів дисциплін навчальних планів за семестрами.Посилання
Agadzhanov, G. G. & Naydenko, V. S. & Toiskin, V. S. Nekotorye kriterii optimizatsii uchebnykh planov. Retrieved from http://econf.rae.ru/article/7755 [in Russian].
Volkova, V. N. & Efremov, A. A. & Loginova, A. V. & Kabinetskaya, D. A. & Tambaum, M. A. (2016). Modeli i avtomatizirovannye tekhnologii dlya razrabotki uchebnykh planov. Journal of Otkrytoe obrazovanie, 6, 51–58 [in Russian].
Denisov, A. A. (2009). Sovremennye problemy sistemnogo analiza. SPb.: Izd-vo Politekhnicheskogo universiteta, 304 p. [in Russian].
Efremov, A. A. & Kabinetskaya, D. A. & Tambaum, M. A. (2016). System analysis of the development of workplans for the preparation of bachelors. Journal of System analysis in design and management: Collection of Scientific Works XVIII Int. scientific and practical conf., 2, 462–473 [in Russian].
Kotov, S. S. (2010). Avtomatizatsiya protsessa proektirovaniya uchebnykh planov obrazovatel’nykh programm novogo pokoleniya. Journal of Materialy Vserossiyskoy nauchno-prakticheskoy konferentsii s mezhdunarodnym uchastiem ‘Informatsionnye tekhnologii v obespechenii novogo kachestva vysshego obrazovaniya’, Vol. 2, 284–289 [in Russian].
Krivitskaya, M. A. (2015). Metody i algoritmy proektirovaniya rabochikh uchebnykh planov v usloviyakh novykh obrazovatelєnykh standartov, 22 p. [in Russian].
Orlova, O. N. (2002). Razrabotka modeley i avtomatizirovannykh protsedur dlya issledovaniya vzaimosvyazi distsiplin v uchebnom plane. Journal of Nauchno-tekhnicheskie vedomosti SPbGTU, 4, 93–102 [in Russian].
Naykhanova, L. V. & Dambaeva, S. V. (2004). Metody i algoritmy prinyatiya resheniy v upravlenii uchebnym protsessom v usloviyakh neopredelennosti. Ulan-Ude: Izd-vo VSGTU, 164 p. [in Russian].
Orlova, O. N. (2001). Metodika analiza vzaimodeystviya mezhdu distsiplinami v uchebnom plane. Journal of Mater. mezhvuz. nauchn. konf. XXIX nedeli nauki SPb GTU (fakul’tet ekonomiki i menedzhmenta, mezhdunar. Vysshaya shkola upravleniya). SPb.: SPbGTU, 77–78 [in Russian].
Liu, H. & Ma, W. & Yang, Y. & Carbonell, J. (2016). Learning concept graphs from online educational data. Journal of Artificial Intelligence Research (JAIR), 55, 1059–1090 [in English].
Yang, Y. & Liu, H. & Carbonell, J. & Ma, W. (2015). Concept graph learning from educational data. Journal of Proceedings of the Eighth ACM International Conference on Web Search and Data Mining, 159–168. Retrieved from http://doi.org/10.1145/2684822.2685292 [in English].
Fridman, O. V. (2015). Analiz programmnykh produktov dlya avtomatizatsii formirovaniya uchebnogo plana vuza. Journal of Trudy Kol’skogo nauchnogo tsentra RAN, 3(29). Retrieved from https://cyberleninka.ru/article/n/analiz-programmnyh-produktov-dlya-avtomatizatsii-formirovaniya-uchebnogo-plana-vuza [in Russian].
Lightfoot, Jay M. (2010). A Graph-Theoretic Approach to Improved Curriculum Structure and Assessment Placement [in English].
Pasterk, S. & Bollin, A.(2017). Graph-based analysis of computer science curricula for primary education. Journal of Published in IEEE Frontiers in Education Conference (FIE). DOI:10.1109/FIE.2017.8190610 [in English].
Pasterk, S. & Bollin, A. (2017). A Graph-based Approach to Analyze and Compare Computer Science Curricula for Primary and Lower Secondary Education. Journal of Published in ITiCSE. DOI:10.1145/3059009.3072985 [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Andrii Biziuk, Volodymyr Tkachenko, Valerii Biziuk
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов’язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.