Modern Aspects of the Interpretation of the Term ‘Reprography’
DOI:
https://doi.org/10.20535/2077-7264.1(63).2019.181974Ключові слова:
термінологія, репрографія, репродукування, цифрові кодовані оригінали, аналогові оригінали, копіювання, моделювання, нанодрукування, 3D-друкАнотація
Наводиться трактування терміну «репрографія» на основі сучасних технологій отримання факсимільних копій зображень, текстів, різноманітних документів. Аналізуються найбільш відомі роботи зі способів і методів копіювання за допомогою апаратно-програмних комплексів, які узагальнили і систематизували науково-практичний досвід світових винахідників, науковців, інженерів, який дав поштовх і розвинув сучасні технології репрографії, котрі застосовуються як для промислових потреб, так і для вирішення науково-технічних експериментальних завдань. Аналізується відоме трактування репрографії як факсимільного (не поліграфічного) копіювання інформації прямою чи непрямою репродукцією на світлочутливому чи іншому сприймаючому матеріалі.
Розроблено структурну схему, яка пояснює сутність сучасної репрографії як технологій факсимільного копіювання (відтворення) інформації прямим чи опосередкованим методом репродукування з оригіналів (аналогових чи кодованих цифрових) на сприймаючих інформацію матеріалах та репродукування документів (виробів) засобами моделювання, нанодрукування, 3D-друку. До сучасних засобів репродукування належать апаратно-програмні комплекси, що забезпечують з високою точністю і повторюваністю відтворення текствово-ілюстраційної інформації у візуальній, аудіовізуальній і матеріальній формах.
На підставі розуміння світової інтелектуальної власності, як джерела виробництва друкованих і електронних видань, термін «Репрографія» трактується як галузь науки, техніки і виробництва, що охоплює сукупність способів, процесів і засобів відтворення копій оригіналів. Репрографія заснована на застосуванні носіїв, що змінюють фізичні й фізико-хімічні властивості під дією відповідного випромінювання або іншого виду енергії і може розглядатися як складник цифрових технологій репродукування — це сучасна система реєстрації та поширення інформації засобами репродукування.Посилання
Kyrychok, P. O. & Velychko, O. M. & Havenko, S. F. and etc. (2010). Ukrainskyi tlumachnyi slovnyk vydavnycho-polihrafichnoi spravy. Kyiv: NTUU ‘KPI’, 896 p. [in Ukrainian].
Rozum, O. F. & Velychko, O. M. & Melnykov, O. V. (2012). Taiemnytsi drukarstva: mynule, suchasne, maibutnie. Lviv: UAD, 280 p. [in Ukrainian].
Sluckin, A. A. & Sheberstov, V. I.(1979). Reprografija. Processy i materialy.Moscow: Kniga, 256 p. [in Russian].
Ivanov, R. N. (1977). Reprografija: metody i sredstva kopirovanija i razmnozhenija dokumentov. Moscow: Sovetskoe radio, 384 p. [in Russian].
Betkher, Kh. & Epperlyayn, I. & El’tsov, A. V. (1992). Sovremennye sistemy registratsii informatsii. Osnovnye printsipy, protsessy, materialy. Sankt-Petersburg: Sintez, 328 p. [in Russian].
Kharin, O. & Suveyzdis, E. (2006). Elektrofotografiya. Moscow: MGUP, 446 p. Retrieved from http://hi-edu.ru/e-books/xbook661/01/about.html [in Russian].
Velychko, O. (2018). Reprohrafiia v konteksti terminolohii vydavnycho-polihrafichnoho vyrobnytstva. Journal of Suchasne reprodukuvannia: inzhynirynh, modeliuvannia, multy- ta krosmediini tekhnolohii. Retrieved from http://ela.kpi.ua/handle/123456789/25340 [in Ukrainian].
Velychko, O. M. & Zorenko, Ya. V. & Skyba, V. M. (2011). Vidtvorennia tonovoho hradiienta zasobamy reprodukuvannia. Kyiv: VPTs ‘Kyivskyi universytet’, 240 p. [in Ukrainian].
De Ruyter, K. & Moorman, L. & Lemmink, J. (2001). Antecedents of commitment and trust in customer–supplier relationships in high technology markets. Journal of Industrial Marketing Management, Vol. 30, 3, 271–286. DOI: https://doi.org/10.1016/S0019-8501(99)00091-7 [in English].
Park, J. W. & Baek, S. G. (2006). Thermal behavior of direct-printed lines of silver nanoparticles. Journal of Scripta Materialia, Vol. 55, 12, 1139–1142. DOI: https://doi.org/10.1016/j.scriptamat.2006.08.032 [in English].
Singh, S. P. (2003). Evaluation of electronic reference sources. DESIDOC Journal of Library & Information Technology, Vol. 23, 2. DOI: https://doi.org/10.14429/djlit.23.2.3596 [in English].
Szczepanowska, H. & Wilson, W. (2000). Permanency of reprographic images on polyester film. Journal of the American Institute for Conservation, Vol. 39, 3, 371–390. DOI: http://doi.org/10.1179/019713600806113185 [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Olena Velychko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов’язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.