Засоби підвищення цитованості наукових публікацій
DOI:
https://doi.org/10.20535/2077-7264.4(66).2019.181308Ключові слова:
цитованість, кількість цитувань, науковий журнал, наукометрична база, відкритий доступ, оприлюднення наукових результатівАнотація
Статистика цитувань наукових публікацій відображає визнання оприлюднених наукових ідей, їх вплив на дослідження інших учених та практичну цінність наукових результатів. Як індикатор якості статті цитування важливе для окремого вченого, наукового колективу, установи і країни в цілому. У пропонованій статті на емпіричному матеріалі узагальнено рекомендації щодо підвищення рівня цитування наукових публікацій. Переглянувши Journal Citation Reports компанії Clarivate Analytics за 2019 р., ми виявили, що статті, опубліковані за останні два роки, які мають 50 і більше цитувань, мають такі спільні риси: оглядовий характер, розміщення в наукових журналах відкритого доступу, наявність загальних слів у заголовках (огляд (review), моніторинг (monitoring), ефект (effect), метод (method), теорія (theory), аналіз (analysis), застосування (applications), вивчення (learning), дослідження (study)), п’ять і більше співавторів, наявність таблиць і рисунків. На заваді цитованості можуть стати інформаційний шум, відсутність доступу до публікації, мовний бар’єр, низький рівень видання (відсутність рецензування, непрозора фінансова політика). Щоб зробити статтю більш доступною для широкої аудиторії, потрібно скористатися ORCID, ResearchGate, Mendeley, а також сервісом Kudos, який дає змогу структурувати інформацію про статтю так, що вона буде зрозумілою не лише колегам, а й зможе зацікавити фахівців у сфері бізнесу, промисловості, наукових журналістів. Поліпшити видимість статті для наукової спільноти може також оприлюднення наукових результатів на конференціях, симпозіумах, семінарах, круглих столах тощо. Важливо також подбати про пошукову оптимізацію публікації. Проте підвищення цитованості не повинно бути самоціллю, на першому місці має бути наукова цінність, новизна самого дослідження.
Посилання
Garfield, E. & Small, H. (1978). Citation Data as Science Indicators. Toward a Metric of Science. New York: John Wiley & Sons, 1978, 181–182 [in English].
Amin, M. & Mabe, M. (2003). Impact factors: use and abuse. Journal of Medicina, 63, 347–354 [in English].
Jones, K. & Evans, K. (2013). Good Practices for Improving Citations to your Published Work. University of BATH [in English].
Ball, R. & Mittermaier, B. & Tunger, D. (2009). Creation of journal-based publication profiles of scientific institutions. A methodology for the interdisciplinary comparison of scientific research based on the J-factor. Journal of Scientometrics, 81(2), 381–392. doi:10.1007/s11192-009-2120-5 [in English].
Ebbs, M. (2018). 10 easy ways to increase your citation count: A checklist. Retrieved from www.aje.com/arc/10-easy-ways-increase-your-citation-count-checklistEbbs [in English].
Hwang, A. & Arbaugh, J. B. & Bento, R. F. & Asarta, C. J. & Fornaciari, C. J. (2019). What causes a Business and Management Education article to be cited: Article, author, or journal? The International Journal of Management Education, 17(1), 139–150. doi:10.1016/j.ijme.2019.01.005 [in English].
Elgendi, M. (2019). Characteristics of a highly cited article: A machine learning perspective. Journal of IEEE Access, 1–1. doi:10.1109/access.2019.2925965 [in English].
Wang, M. & Yu, G. & An, S. & Yu, D. (2012). Discovery of factors influencing citation impact based on a soft fuzzy rough set model. Journal of Scientometrics, 93, 635–644. doi:10.1007/s11192-012-0766-x [in English].
Kostoff, R. (2007). The difference between highly and poorly cited medical articles in the journal Lancet. Journal of Scientometrics, 72(3), 513–520. doi:10.1007/s11192-007-1573-7 [in English].
Letchford, A. & Moat, H. & Preis, T. (2015). The advantage of short paper titles. Journal of Roy. Soc. Open Sci., 2, 150–266 [in English].
Merton, R. (1968). The Matthew effect in science: The reward and communication systems of science are considered. Journal of Science, 159(3810), 56–63. doi:10.1126/science.159.3810.56 [in English].
Van Raan, A. (2004). Sleeping Beauties in science. Journal of Scientometrics, 59(3), 467–472. doi:10.1023/b:scie.0000018543.82441.f1 [in English].
Ball, P. (2011). Are scientific reputations boosted artificially? Nature. Retrieved from https://www.nature.com/news/2011/110506/full/news.2011.270.html [in English].
Di Bitetti, M. & Ferreras, J. (2016). Publish (in English) or perish: The effect on citation rate of using languages other than English in scientific publications. Journal of Ambio, 46(1), 121–127. doi:10.1007/s13280-016-0820-7 [in English].
Webster, G. & Jonason, P. & Schember, T. (2009). Hot topics and popular papers in evolutionary psychology: Analyses of title words and citation counts in evolution and human behavior, 1979–2008. Journal of Evol. Psychol. 7, 348–362 [in English].
MacCallum, C. & Parthasarathy, H. (2006). Open Access increases citation rate. Journal of PLoS Biology, 4(5). Retrieved from https://dx.doi.org/10.1371/journal.pbio.0040176 [in English].
Jamali, H. & Nikzad, M. (2011). Article title type and itsrelation with the number of downloads and citations. Journal of Scientometrics, 88(2), 653–661 [in English].
Wuchty, S. & Jones, B. F. & Uzzi, B. (2007). The Increasing Dominance of Teams in Production of Knowledge. Journal of Science, 316(5827), 1036–1039 [in English].
Ale Ebrahim, N. (2012). Publication Marketing Tools ‘Enhancing Research Visibility and Improving Citations’. Journal of Research Tools in Education Series, 1(2), 1–86 [in English].
Ebbs, M. (2019). 10 Easy Ways to Increase Your Citation Count: A Checklist. Retrieved from http://www.aje.com/arc/10-easy-ways-increase-your-citation-count-checklist/ [in English].
Griffiths, M. (2015). How to improve your citation count. Journal of Psy-PAG Quarterly, 96, 23–24. Retrieved from http://www.academia.edu/19319323/Griffiths_M.D._2015_._How_to_improve_your_citation_count._Psy-PAG_Quarterly_96_23-24 [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Svitlana Fiialka
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов’язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.