Спічрайтинг як технологія політконсалтингу
DOI:
https://doi.org/10.20535/2077-7264.4(58).2017.123858Ключові слова:
політичний спічрайтинг, спічрайтингові технології, спічрайтер, політичний консалтинг, політконсультантАнотація
У статті здійснено спробу окреслити питання, пов’язані з технологією підготовки політичної промови — спічрайтингом, оскільки публічні виступи є обов’язковою частиною суспільного комунікаційного процесу і спрямовані на формування громадської думки. Виявлено функції, які має виконувати спічрайтер, взаємодіючи з клієнтом-політиком. Для кращого розкриття проблеми розглянуто поняття «спічрайтинг», «спічрайтер» та виявлено відмінність політичного спічрайтингу від ділового. Зауважено, що спічрайтер, готуючи текст промови, має враховувати чотири основні завдання PR-комунікації. Перераховано навички, якими має оволодіти спічрайтер для здійснення успішної професійної діяльності.
Зазвичай спічрайтинг поділяють на політичний і діловий (комерційний). Політичний спічрайтинг включає написання промов для лідерів політичних партій та організацій. Для його здійснення дуже важливим є добір і ретельний аналіз даних з теми промови. До того ж спічрайтеру слід врахувати безліч чинників, а саме: до кого спікер буде звертатись, де проходитиме захід, чому він присвячений і коли буде відбуватися. Текст промови має бути максимально наближеним до рівня слухачів, коли усі слова зрозумілі, а пропозиції лаконічні.
Діловий (комерційний) спічрайтинг призначений для керівників, які мають виголошувати промови перед членами колективу, інвесторами, партнерами, клієнтами з нагоди корпоративних заходів, відкриття або закриття компанії, вручення нагород, вирішення кризових ситуацій тощо.
До основних завдань PR-комунікації належать: потреба привернути увагу цільової громадськості, стимулювання інтересу до змісту повідомлення, сформувати у слухачів потребу й наміри діяти згідно з цим повідомленням, спрямовувати дію тих, хто вже поводить себе відповідно до цього повідомлення.
Серед навичок, які повинен мати спічрайтер-початківець для його успішної професійної діяльності: освіченість, високий рівень мовної компетентності й комунікативної культури; навички роботи з текстами, гарна ерудиція й загальна культура; моральна гнучкість, широкий кругозір й моральність; соціальна активність й особистісна відповідальність; лояльне ставлення до замовника-спікера, який буде виголошувати текст; нестандартний підхід, креативне мислення під час рішення непростих завдань; гарна витримка, терпіння й динамічне мислення для миттєвої реакції на зауваження замовника.
Посилання
Kolesnikov, A. (2007). Spichritery: chronica profesii, sochinyavshei I izmenyavshei mir. Moscow: AST Khranitel’, 318 р. [in Russian].
Malina, A. D. (2011). Politicheskaya ritorika: lingvisticheskie strategii argumentirovannogo diskursa v sovremennom angliyskom yazyke. III Obshcherossiyskaya studencheskaya elektronnaya nauchnaya konferentsiya ‘Studencheskiy nauchnyy forum’. Retrieved from https://www.rae.ru/forum2011/18/1582 [in Russian].
Krivonosov, A. D. (2003). Osnovy spichraytinga: ucheb. posobie. Sankt-Peterburg: Laboratoriya operativnoy pechati fakul’teta zhurnalistiki SPbGU, 56 p. [in Russian].
Spіchrayter. Vіkіpedіya. Retrieved from https://uk.wikipedia.org/wiki/Спічрайтер [in Russian].
Politychnyi spichraitynh. Vikipediia. Retrieved from https://uk.wikipedia.org/wiki/Політичний_спічрайтинг [in Ukrainian].
Nemnogo pro tekhnologiyu spichraytinga. Territoriya tekstovogo kontenta. Retrieved from http://txtwww.ru/2016/08/11/technology-speechwriting/ [in Russian].
Lytvyn, A. V. (2011). Osoblyvosti pidhotovky tekstiv u protsesi PR-diialnosti. Journal of Problemy politychnoi psykholohii ta yii rol u stanovlenni hromadianyna Ukrainskoi Derzhavy, 201–208. Kyiv [in Ukrainian].
Horbatenko, V. P. Prykladna politolohiia. Retrieved from http://kornienko.vk.vntu.edu.ua/file/dabf79782b3be43fd20a6693f491c279.pdf [in Ukrainian].
Pocheptsov, H. Spichraiter i yoho robota. Journal of MediaSapiens. Retrieved from http://osvita.mediasapiens.ua/ethics/manipulation/spichrayter_i_yogo_robota [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Aelita Lytvyn
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов’язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.