Вплив комп’ютерних технологій на сучасне мистецтво фотолітографії
DOI:
https://doi.org/10.20535/2077-7264.2(60).2018.123816Ключові слова:
літографія, фотолітографія, графічна техніка, комп’ютерна графіка, ілюстраціїАнотація
Досліджено різні способи трансформації зображень у програмі Adobe Photoshop для створення оригіналів з метою подальшого репродукування методом фотолітографії, зокрема вплив параметрів застосування фільтра Sketch/Graphic Pen на градаційну передачу відбитків. Розроблено серію модельних шкал у формі півтонового клину з площею растрових елементів від 0 до 100 % з кроком 10 %. Застосовано параметри фільтру Sketch/Graphic Pen: напрям штриха — діагональний праворуч, довжина штриха змінювалась у діапазоні від 1 до 15 мм, світло-тіньовий контраст від 0 до 100. Змодельовано класичну растрову шкалу з лініатурою растру 48 лін./см та круглою растровою крапкою.
Вивчено градаційні криві оригінал—відбиток задля визначення оптимальних режимів виготовлення оригіналів й каменів з метою забезпечення максимально можливого діапазону півтонів для відтворення оригінальних ілюстрацій. Встановлено, що максимальний діапазон півтонів відтворюється у разі використання растру 48 лін./см з круглою точкою. При відтворенні шкал, до яких було застосовано фільтр Sketch/Graphic Pen, кращі показники спостерігались при значенні таких параметрів: довжина штриха 1–3 мм; світлово-тіньовий контраст 100. При збільшенні довжини штриха тоновий діапазон звужується та зміщується в бік тіней, що можна пояснити переходом зображення з півтонового в штрихове.
Репродукування тональних рисунків за допомогою фотолітографії з урахуванням оптимальних режимів обробки й виготовлення виявило проявлення текстури каменя, що дало змогу загострити психологічні характеристики створюваних образів. Тому отримані фотолітографії характеризуються різними поєднаннями виразних засобів (комбінації штрихів, поєднання плями й лінії в рисунку), завдяки чому досягнено пластичне моделювання, тональні та світлотіньові ефекти рисунка.
Посилання
Aysmann, K. (2008). Retushirovanie i obrabotka izobrazheniy v Photoshop. Moscow: Vil’yams, 600 p. [in Russian].
2. Krvavych, A. P. (2010). Tekhnika litohrafii. Kyiv: NTUU ‘KPI’, 163 p. [in Ukrainian].
Lahutenko, O. A. (2011). Ukrainska hrafika ХХ stolittia. Kyiv: Hrani-T, 184 p. [in Ukrainian].
4. Leman, I. I. (2004). Gravyura i litografiya. Ocherki istorii i tekhniki. Moscow: ZAO Tsentrpoligraf, 433 p. [in Russian].
Suvorov, P. I. (1952). Iskusstvo litografii. Moscow: Iskusstvo, 372 p. [in Russian].
Polyakov, V. V. (2002). Evropeyskaya tirazhnaya grafika ot Goyi do Pikasso. Moscow: Toplivo i energetika, 284 p. [in Russian].
Khrystenko, V. Ye. (2004). Tekhniky avtorskoho druku. Ofort, litohrafiia, derevoryt ta linoryt, shovkotrafaretnyi druk. Kharkiv: Koloryt, 83 p. [in Ukrainian].
Esher, M. (2009). Grafika. Moscow: Art-Rodnik, Taschen, 96 p. [in Russian].
(2006). Black Paintings. Saturn. Art of Goya.
Pimenova, I. (2004). Pikasso. Moscow: Eksmo [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Rostyslav Mieshkov, Tetiana Osypova
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов’язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.