Вплив комп’ютерних технологій на сучасне мистецтво фотолітографії

Автор(и)

  • Ростислав Андрійович Мєшков Видавничо-поліграфічний інститут Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» (ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського), Україна
  • Тетяна Григорівна Осипова Видавничо-поліграфічний інститут Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» (ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського), Україна https://orcid.org/0000-0002-3945-0979

DOI:

https://doi.org/10.20535/2077-7264.2(60).2018.123816

Ключові слова:

літографія, фотолітографія, графічна техніка, комп’ютерна графіка, ілюстрації

Анотація

Досліджено різні способи трансформації зображень у програмі Adobe Photoshop для створення оригіналів з метою подальшого репродукування методом фотолітографії, зокрема вплив параметрів застосування фільтра Sketch/Graphic Pen на градаційну передачу відбитків. Розроблено серію модельних шкал у формі півтонового клину з площею растрових елементів від 0 до 100 % з кроком 10 %. Застосовано параметри фільтру Sketch/Graphic Pen: напрям штриха — діагональний праворуч, довжина штриха змінювалась у діапазоні від 1 до 15 мм, світло-тіньовий контраст від 0 до 100. Змодельовано класичну растрову шкалу з лініатурою растру 48 лін./см та круглою растровою крапкою.

Вивчено градаційні криві оригінал—відбиток задля визначення оптимальних режимів виготовлення оригіналів й каменів з метою забезпечення максимально можливого діапазону півтонів для відтворення оригінальних ілюстрацій. Встановлено, що максимальний діапазон півтонів відтворюється у разі використання растру 48 лін./см з круглою точкою. При відтворенні шкал, до яких було застосовано фільтр Sketch/Graphic Pen, кращі показники спостерігались при значенні таких параметрів: довжина штриха 1–3 мм; світлово-тіньовий контраст 100. При збільшенні довжини штриха тоновий діапазон звужується та зміщується в бік тіней, що можна пояснити переходом зображення з півтонового в штрихове.

Репродукування тональних рисунків за допомогою фотолітографії з урахуванням оптимальних режимів обробки й виготовлення виявило проявлення текстури каменя, що дало змогу загострити психологічні характеристики створюваних образів. Тому отримані фотолітографії характеризуються різними поєднаннями виразних засобів (комбінації штрихів, поєднання плями й лінії в рисунку), завдяки чому досягнено пластичне моделювання, тональні та світлотіньові ефекти рисунка.

Біографії авторів

Ростислав Андрійович Мєшков, Видавничо-поліграфічний інститут Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» (ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського)

кафедра графiки, зав. лабораторією літографії

Тетяна Григорівна Осипова, Видавничо-поліграфічний інститут Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» (ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського)

к.т.н., доцент, кафедра графіки

Посилання

Aysmann, K. (2008). Retushirovanie i obrabotka izobrazheniy v Photoshop. Moscow: Vil’yams, 600 p. [in Russian].

2. Krvavych, A. P. (2010). Tekhnika litohrafii. Kyiv: NTUU ‘KPI’, 163 p. [in Ukrainian].

Lahutenko, O. A. (2011). Ukrainska hrafika ХХ stolittia. Kyiv: Hrani-T, 184 p. [in Ukrainian].

4. Leman, I. I. (2004). Gravyura i litografiya. Ocherki istorii i tekhniki. Moscow: ZAO Tsentrpoligraf, 433 p. [in Russian].

Suvorov, P. I. (1952). Iskusstvo litografii. Moscow: Iskusstvo, 372 p. [in Russian].

Polyakov, V. V. (2002). Evropeyskaya tirazhnaya grafika ot Goyi do Pikasso. Moscow: Toplivo i energetika, 284 p. [in Russian].

Khrystenko, V. Ye. (2004). Tekhniky avtorskoho druku. Ofort, litohrafiia, derevoryt ta linoryt, shovkotrafaretnyi druk. Kharkiv: Koloryt, 83 p. [in Ukrainian].

Esher, M. (2009). Grafika. Moscow: Art-Rodnik, Taschen, 96 p. [in Russian].

(2006). Black Paintings. Saturn. Art of Goya.

Pimenova, I. (2004). Pikasso. Moscow: Eksmo [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-09-11

Як цитувати

Мєшков, Р. А., & Осипова, Т. Г. (2018). Вплив комп’ютерних технологій на сучасне мистецтво фотолітографії. Технологія і техніка друкарства, (2(60), 50–56. https://doi.org/10.20535/2077-7264.2(60).2018.123816

Номер

Розділ

Дизайн (моделювання, оформлення видань та паковань, Web-дизайн)