Соціальні комунікації у системі «автор—видавець—читач» засобами трендових медіа-інновацій
DOI:
https://doi.org/10.20535/2077-7264.2(56).2017.116270Ключові слова:
соціальні комунікації, видавнича справа, система «автор—видавець—читач», трендові медіа-інновації, мережева співпрацяАнотація
У статті обґрунтовано вплив дигіталізації на учасників соціальних комунікацій в системі «автор—видавець—читач», охарактеризовано використання трендових медіа-інновацій у видавничій справі: від кроссмедійності та візуалізації контенту до користувацького контенту UGC.
Експансія медіа-інновацій, вибудованих на базі веб 2.0-, веб 3.0-технологій, зумовлюють сучасні соціокультурні трансформації та їх конвергенцією з традиційними системами культурного виробництва. Трендові медіа-інновації істотно змінили комунікативне середовище видавничого процесу. Книга вже перестала бути єдиним засобом фіксації й отримання знань, носієм культурних цінностей.
У видавничій справі наявний кросмедійний контент, а також присутня її культурна конвергенція з трендовими медіа-інноваціями. Сучасне видавництво перетворюється з виробника продукту (книги) в контент-провайдера, а читачі стають не тільки адресатами в одноканальній комунікації, а й самі розпочинають створювати власний контент. Звідси — контент-менеджмент у видавництві, основні напрямки якого включають: створення карти контенту для різних майданчиків; адаптацію існуючого контенту під формат блогу, відеохостингу, соцмережі; поширення прес-релізів та ін.
У загальному вигляді культурна конвергенція трендових медіа-інновацій з видавничою справою — складний амбівалентний процес, в якому, з одного боку, медійна сторона може конкурувати й навіть витісняти традиційні друковані медіа, провокуючи тим самим кризові явища в книговиданні, а з іншого, навпаки, сприяє процвітаючому симбіозу за рахунок доступу до ширшої аудиторії і зростання продажів. Ще одним супутнім наслідком цієї конвергенції є зародження нових жанрів і форматів презентування контенту на стиках взаємодії електронних та друкованих медіа.
Посилання
Kurban, O. V. (2016). Zahalna kharakterystyka suchasnoho internet-prostoru v konteksti vykorystannia sotsialnykh onlain-merezh [General characteristics of the modern Internet space in the context of online social networks]. Journal of Polihraphiia i vydavnycha sprava — Printing and publishing, 1, 216–225 [in Ukrainian].
Skiban, O. I. (2014). Vydavnycha komunikatsiia v systemi sotsialnykh komunikatsii internet-prostoru Ukrainy [Publishing communication in the social Internet space communications of Ukraine]. Journal of Naukovi zapysky [Ukraiinskoi akademii drukarstva] — Scientific notes [Ukrainian Academy of Printing], 4, 145–151 [in Ukrainian].
Zimina, L. V. (2015). Kulturnaya konvergentsiya: novyie media i izdatelskiy biznes [Cultural convergence of new media and publishing business] Journal of Vestnik Chelyabinskogo gosudarstvennogo universiteta — Bulletin of the Chelyabinsk State University, 5, 377–383 [in Russian].
Collins, Jim. (2010). Bring on the Books for Everybody: How Literary Culture Became Popular. Culture Durhamand. L.: Duke Univ. Press [in English].
Kryilova, E. V. (2013). Sotsialnyie seti knizhnoy tematiki kak osobaya kommunikatsionnaya sreda dlya sub’ektov knizhnogo ryinka [Social Networking book theme as a special communication environment for the subjects of the book market]. Journal of Trudy Sankt-Peterburgskogo gosudarstvennogo universiteta kultury i iskusstv — Proceedings of the St. Petersburg State University of Culture and Arts, Vol. 201, 131–140 [in Russian].
Vikulova, L. G. (2012). Izdatelskiy diskurs v sisteme obscheniya ‘avtor—izdatel—chitatel’ [Publishing discourse in the system of communication, ‘the author—publisher—reader’]. Journal of Vestnik Irkutskogo gosudarstvennogo lingvisticheskogo universiteta — Bulletin of Irkutsk State Linguistic University, 2, 63–69 [in Russian].
Bulakh, T. (2015). Elektronnyi merchandaizynh: sutnisni kharakterystyky, spetsyphika zastosuvannia v internet-knyharniakh [Electronic merchandising, essential characteristics, application specificity online bookstores]. Journal of Visnyk Knyzhkovoyi palaty — Bulletin of the Book Chamber, 5, 3–7 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Olena Kir’ianova
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов’язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.