Marketing Intelektualny Redakcji Czasopisma ‘Arcana’ w Walce za Czytelnika Zagranicznego

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.20535/2077-7264.3(81).2023.296564

Ключові слова:

журналістика, інтелігібельність, інтелігенція, часопис «Arcana», преса

Анотація

Слідкуючи за журналом «Аркана», який уже майже тридцять років виходить у Кракові, можна помітити, що, починаючи з 2016 р., цей двомісячник намагається вирватися за межі традиційних національно-християнських цінностей і приєднатися до категорії журналів-форумів польського консерватизму. Про прийняту редакційну політику свідчить декларація, вміщена у номері 138 (6/2017): «Сьогодні нашим головним обов’язком є не пропаганда, а створення реальних ментальних основ для практичної реалізації польських національних інтересів» (Пер. авт. — Я. О.). Це означає, що «Arcana» (назва перекладається з латини як «таємниця») не є щодвомісячною добіркою випадкових матеріалів, а є пізнавально-ангажованим журналом із чітко окресленою суспільною позицією. Кожна суспільна ідеологія потребує все нових і нових прихильників для підтримки своїх аргументів, точок зору та позиції. Часто потенційний простір для розвитку знаходиться поза «домашньою територією», оскільки «домашні порожнечі» можуть досить швидко вичерпуватися, не встигаючи за внутрішніми, інакше кажучи, інтровертними подіями та змінами. Натомість читацька аудиторія відіграє роль глядачів, які з цікавістю прийшли на прем’єру, залишивши певну кількість матеріальних засобів у касі. Чим більша аудиторія, тим більше ресурсів залишається в касі. Це означає, що при виході на зовнішню читацьку орбіту слід враховувати такі чинники: а) пошук відповідей на культурні запити «не своїх» споживачів; б) очікуваний «середній» рівень інтелекту проєктованого читача; в) уміння нав’язувати консументові свої теми для обговорення; г) інші тісно пов’язані чинники, які можуть виникати випадково. Чинники, що залучають нову, незнайому аудиторію можуть діяти сукупно або поодинці; як частково, так і повністю; переплітаючись, створюючи певний «інтертекстуальний» дискурс, і суперечити один одному. Спільним тут є орієнтація на інтелігенцію, а не на середній клас.

Біографія автора

Олександр Олександрович Янішевський, НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського

канд. філол. наук, доц., кафедра видавничої справи та редагування

Посилання

Portnikov, V. (December 1–20, 2019). Chetverta vlada: vplyv, vyklyky, vidpovidalnist: tsykl vidkrytykh lek. [The fourth power: influence, challenges, responsibility: cycle of open lectures]. Espresso TV: TV channel [in Ukrainian].

(2019). From the editor (reflections before the silver wedding). Arcana, 1–2, 5–7 [in English].

(2017). From the editor. Arcana, 6, 5 7 [in English].

(1986). Use, shcho bulo: zapysy 30–40-kh rokiv [Everything that was: recordings of the 30s and 40s]. Kyiv: Zvukozapys. dilnytsia VSH, hrp.: 33 ob/khv., mono [in English].

Tyszka-Drozdowski, K. (2019). Rewolucja z głębi [Revolution from the depths]. Arcana, 1–2, 17–29 [in Polish].

Owczarek, J. (2019). Dwie cywilizacje. Oświata między tradycją a nowoczesnością [Two civilizations. Education between tradition and modernity]. Arcana, 1–2, 32–41 [in Polish].

(2019). ‘Byłem trochę inny’. Z Jerzym Gizellą rozmawia Maciej Urbanowski [‘I was a little different’. Maciej Urbanowski talks to Jerzy Gizella]. Arcana, 1–2, 42–56 [in Polish].

Voznyi, A. F. (1985). Petrashevskyi i tsarska taiemna politsiia [Petrashevskyi and the royal secret police]. Kyiv: Nauk. dumka, 138 p. [in Ukrainian].

Głębocki, H. (2019). Jak wywołać «wojnę polsko-polską» (1863–1864)? Generał-majora Iwana Liprandiego plan sprowokowania konfliktu ‘białych’ i ‘czerwonych’ podczas Powstania Styczniowego [How to cause the ‘Polish-Polish war’ (1863–1864)? Major-General Ivan Liprandi’s plan to provoke a conflict between the ‘whites’ and the ‘reds’ during the January Uprising. Arcana, 1–2, 57–87 [in Polish].

Szczerbina, T. (2019b). Liberyjska przygoda II Rzeczypospolitej [The Liberian Adventure of the Second Polish Republic]. Arcana, 4, 183–196 [in Polish].

Szczerbina, T. (2019a). Inna Ameryka (o Liberii) [Another America (about Liberia)]. Arcana, 1–2, 114–130 [in Polish].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-02

Як цитувати

Янішевський, О. О. (2023). Marketing Intelektualny Redakcji Czasopisma ‘Arcana’ w Walce za Czytelnika Zagranicznego. Технологія і техніка друкарства, (3(81), 113–122. https://doi.org/10.20535/2077-7264.3(81).2023.296564

Номер

Розділ

Видавнича справа та редагування