Дослідження принципів використання мультимедійних засобів навчання у різних освітніх середовищах
DOI:
https://doi.org/10.20535/2077-7264.2(80).2023.286152Ключові слова:
мультимедійні технології, освітнє середовище, програмні продукти, мультимедіаАнотація
В роботі розглядаються принципи використання мультимедійних засобів навчання в різних освітніх середовищах. Досліджується вплив мультимедіа на процес навчання у традиційних класичних навчальних ситуаціях, дистанційних курсах та віртуальних навчальних оточеннях. Розглядаються основні принципи ефективного використання зображень, звуку, відео та інших мультимедійних компонентів для забезпечення кращого розуміння та запам’ятовування навчального матеріалу. Дослідження спрямоване на з’ясування оптимальних підходів до інтеграції мультимедіа в навчальний процес залежно від контексту навчання.
Аналізуються різноманітні методи та стратегії використання мультимедіа для стимулювання активності студентів, покращення їх здатності до критичного мислення та сприйняття інформації. Додатково досліджується роль інтерактивних елементів мультимедіа, таких як віртуальні лабораторії, симуляції та інтерактивні завдання, у сприянні активному навчанню та засвоєнню матеріалу.
Аналізуються виклики та переваги використання мультимедіа в різних навчальних контекстах, таких як традиційні лекції, онлайн курси, віртуальні класи та інші. Обговорюються можливі обмеження та пастки, пов’язані з перенасиченістю інформацією та відволіканням від основного навчального завдання.
Також розглядається питання доступності мультимедійних матеріалів для людей з різними видами обмежень (наприклад, зі зниженим зором чи, навіть, відсутністю слуху), а також методи забезпечення інклюзивного навчання за допомогою мультимедіа.
Висновки дослідження допоможуть визначити оптимальні підходи до впровадження мультимедіа в різні навчальні сценарії та сприяти покращенню якості навчання та розумінню навчального матеріалу студентами.
Посилання
Manzoor, A. (2016). Technology-enabled learning environments. In E. A. Railean, G. Walker, A. Elçi, & L. Jackson (Eds.). Handbook of research on applied learning theory and design in modern education (pp. 545–559). IGI Global.
Makransky, G., Terkildsen, T. S., & Mayer, R. E. (2019). Adding immersive virtual reality to a science lab simulation causes more presence but less learning. Learning and Instruction, 60, 225–236.
Lai, A. F., Chen, C. H., & Lee, G. Y. (2019). An augmented reality-based learning approach to enhancing students’ science reading performances from the perspective of the cognitive load theory. British Journal of Educational Technology, 50(1), 232–247.
Anmarkrud, Ø., Andresen, A., & Bråten, I. (2019). Cognitive load and working memory in multimedia learning: Conceptual and measurement issues. Educational Psychologist, 54(2), 61–83.
Alemdag, E., & Cagiltay, K. (2018). A systematic review of eye tracking research on multimedia learning. Computers & Education, 125, 413–428.
Dorothy M. Chun, & Jan L. Plass (1996). Effects of Multimedia Annotations on Vocabulary Acquisition. The Modern Language Journal, Vol. 80, Issue 2, 183–198. https://doi.org/10.1111/j.1540-4781.1996.tb01159.x.
Manurung Sondang R. (2016). Development of interactive multimedia on general physics i for physics prospective teachers, (2016):107–114.
A Comparison of Student Learning Outcomes: Online Education vs. Traditional Classroom Instruction. Retrieved from https://edspace.american.edu/amytrietiak/2020/07/17/online-collaborative-learning-in-higher-education-a-review-of-the-literature/.
Mayer, R. E. (2008). Applying the science of learning: evidence-based principles for the design of multimedia instruction. Am Psychol, 63(8):760-9. doi: 10.1037/0003-066X.63.8.760. PMID: 19014238. Retrieved from https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19014238/.
Thomas, M., Harris, R., & King-Berry, A. (2017). Creating inclusive online learning environments that build community and enhance learning. In Handbook of research on innovative pedagogies and technologies for online learning in higher education (pp. 304–330). IGI Global.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Михайло Олегович Огірко, Михайло Петрович Горський, Ірина Василівна Солтис, Олександр Володимирович Дуболазов, Олександр Григорович Ушенко, Вікторія Валеріївна Морфлюк-Щур, Лілія Станіславівна Слоцька, Олександр Павлович Шостачук
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов’язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.