Дослідження принципів використання мультимедійних засобів навчання у різних освітніх середовищах

Автор(и)

  • Михайло Олегович Огірко Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, Україна
  • Михайло Петрович Горський Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, Україна https://orcid.org/0000-0001-6806-288X
  • Ірина Василівна Солтис Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, Україна https://orcid.org/0000-0003-2156-7404
  • Олександр Володимирович Дуболазов Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, Україна https://orcid.org/0000-0003-1051-2811
  • Олександр Григорович Ушенко Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, Україна https://orcid.org/0000-0002-9108-8591
  • Вікторія Валеріївна Морфлюк-Щур Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, Україна
  • Лілія Станіславівна Слоцька Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, Україна
  • Олександр Павлович Шостачук НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського, Україна

DOI:

https://doi.org/10.20535/2077-7264.2(80).2023.286152

Ключові слова:

мультимедійні технології, освітнє середовище, програмні продукти, мультимедіа

Анотація

В роботі розглядаються принципи використання мультимедійних засобів навчання в різних освітніх середовищах. Досліджується вплив мультимедіа на процес навчання у традиційних класичних навчальних ситуаціях, дистанційних курсах та віртуальних навчальних оточеннях. Розглядаються основні принципи ефективного використання зображень, звуку, відео та інших мультимедійних компонентів для забезпечення кращого розуміння та запам’ятовування навчального матеріалу. Дослідження спрямоване на з’ясування оптимальних підходів до інтеграції мультимедіа в навчальний процес залежно від контексту навчання.

Аналізуються різноманітні методи та стратегії використання мультимедіа для стимулювання активності студентів, покращення їх здатності до критичного мислення та сприйняття інформації. Додатково досліджується роль інтерактивних елементів мультимедіа, таких як віртуальні лабораторії, симуляції та інтерактивні завдання, у сприянні активному навчанню та засвоєнню матеріалу.

Аналізуються виклики та переваги використання мультимедіа в різних навчальних контекстах, таких як традиційні лекції, онлайн курси, віртуальні класи та інші. Обговорюються можливі обмеження та пастки, пов’язані з перенасиченістю інформацією та відволіканням від основного навчального завдання.

Також розглядається питання доступності мультимедійних матеріалів для людей з різними видами обмежень (наприклад, зі зниженим зором чи, навіть, відсутністю слуху), а також методи забезпечення інклюзивного навчання за допомогою мультимедіа.

Висновки дослідження допоможуть визначити оптимальні підходи до впровадження мультимедіа в різні навчальні сценарії та сприяти покращенню якості навчання та розумінню навчального матеріалу студентами.

Біографії авторів

Михайло Олегович Огірко , Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича

канд. техн. наук, асист., кафедра оптики і видавничо-поліграфічної справи

Михайло Петрович Горський, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича

канд. фіз.-мат. наук, доц., кафедра оптики і видавничо-поліграфічної справи

Ірина Василівна Солтис, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича

канд. фіз.-мат. наук, доц., кафедра оптики і видавничо-поліграфічної справи

Олександр Володимирович Дуболазов, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича

д-р фіз.-мат. наук, проф., кафедра оптики і видавничо-поліграфічної справи

Олександр Григорович Ушенко, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича

д-р фіз.-мат. наук, проф., кафедра оптики і видавничо-поліграфічної справи

Вікторія Валеріївна Морфлюк-Щур, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича

канд. техн. наук, асист., кафедра оптики і видавничо-поліграфічної справи

Лілія Станіславівна Слоцька, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича

канд. техн. наук, доц., кафедра оптики і видавничо-поліграфічної справи

Олександр Павлович Шостачук, НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського

канд. техн. наук, доц., кафедра машин і агрегатів поліграфічного виробництва

Посилання

Manzoor, A. (2016). Technology-enabled learning environments. In E. A. Railean, G. Walker, A. Elçi, & L. Jackson (Eds.). Handbook of research on applied learning theory and design in modern education (pp. 545–559). IGI Global.

Makransky, G., Terkildsen, T. S., & Mayer, R. E. (2019). Adding immersive virtual reality to a science lab simulation causes more presence but less learning. Learning and Instruction, 60, 225–236.

Lai, A. F., Chen, C. H., & Lee, G. Y. (2019). An augmented reality-based learning approach to enhancing students’ science reading performances from the perspective of the cognitive load theory. British Journal of Educational Technology, 50(1), 232–247.

Anmarkrud, Ø., Andresen, A., & Bråten, I. (2019). Cognitive load and working memory in multimedia learning: Conceptual and measurement issues. Educational Psychologist, 54(2), 61–83.

Alemdag, E., & Cagiltay, K. (2018). A systematic review of eye tracking research on multimedia learning. Computers & Education, 125, 413–428.

Dorothy M. Chun, & Jan L. Plass (1996). Effects of Multimedia Annotations on Vocabulary Acquisition. The Modern Language Journal, Vol. 80, Issue 2, 183–198. https://doi.org/10.1111/j.1540-4781.1996.tb01159.x.

Manurung Sondang R. (2016). Development of interactive multimedia on general physics i for physics prospective teachers, (2016):107–114.

A Comparison of Student Learning Outcomes: Online Education vs. Traditional Classroom Instruction. Retrieved from https://edspace.american.edu/amytrietiak/2020/07/17/online-collaborative-learning-in-higher-education-a-review-of-the-literature/.

Mayer, R. E. (2008). Applying the science of learning: evidence-based principles for the design of multimedia instruction. Am Psychol, 63(8):760-9. doi: 10.1037/0003-066X.63.8.760. PMID: 19014238. Retrieved from https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19014238/.

Thomas, M., Harris, R., & King-Berry, A. (2017). Creating inclusive online learning environments that build community and enhance learning. In Handbook of research on innovative pedagogies and technologies for online learning in higher education (pp. 304–330). IGI Global.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-07-03

Як цитувати

Огірко , М. О., Горський, М. П., Солтис, І. В., Дуболазов, О. В., Ушенко, О. Г., Морфлюк-Щур, В. В., Слоцька, Л. С., & Шостачук, О. П. (2023). Дослідження принципів використання мультимедійних засобів навчання у різних освітніх середовищах . Технологія і техніка друкарства, (2(80), 86–91. https://doi.org/10.20535/2077-7264.2(80).2023.286152

Номер

Розділ

Інформаційні технології