Планування діяльності видавництв нон-фікшн літератури в кризових умовах

Автор(и)

  • Валерія Олександрівна Касянчук НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського, Україна https://orcid.org/0000-0003-1690-0735
  • Світлана Борисівна Фіялка НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського, Україна http://orcid.org/0000-0002-1855-7574
  • Тамара Григорівна Гончарук НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського, Україна

DOI:

https://doi.org/10.20535/2077-7264.2(80).2023.286140

Ключові слова:

видавничий продукт, планування видавничої діяльності, добір теми, видавничий портфель, книжковий ринок, нон-фікшн література

Анотація

У статті досліджено, яким чином видавці планують діяльність свого бізнесу в кризових умовах пандемії та повномасштабного вторгнення. Також розглянуто шляхи формування видавничого портфеля та чинники, які впливають на вибір видавцями авторських оригіналів. Мета статті ¾ встановити принципи видавничого планування з урахуванням практичного досвіду українських видавців, набутого за кризових умов.

Труднощі, з якими зіткнулися працівники видавничої галузі внаслідок пандемії та війни, вимагають змін у провадженні книжкового бізнесу. Потрібно шукати нові шляхи розвитку, способи налагодження зв’язків із закордонними видавництвами та добирати актуальні теми для видавничого портфеля, зважаючи на зміну контексту. Таким чином вдасться задовольнити попит читачів на український видавничий продукт та сприяти розвиткові економіки України.

Результати проведеного дослідження допомогли з’ясувати стратегії видавців щодо планування своєї діяльності та чинники, що впливають на добір тем під час підготовки перекладних та питомо українських видань. Для ефективного провадження видавничого бізнесу видавці вивчають ринок та оцінюють загальний контекст, аналізують запити цільової аудиторії та прогнозують реакцію потенційних читачів на видавничі продукти, продумують наповнення видавничих серій та шукають нові формати для випуску видавничої продукції.

Біографії авторів

Валерія Олександрівна Касянчук, НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського

канд. наук із соц. ком., кафедра видавничої справи і редагування

Світлана Борисівна Фіялка, НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського

канд. наук із соц. ком., доц., кафедра видавничої справи та редагування

Тамара Григорівна Гончарук, НН ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського

студентка, кафедра видавничої справи та редагування

Посилання

Levchuk, O. M., & Zahorui, A. S. (2022). Mizhnarodna diialnist ukrainskykh vydavtsiv pid chas povnomasshtabnoho vtorhnennia: osnovni napriamy roboty [International activity of Ukrainian publishers during a full-scale invasion: the main directions of work]. Horizons of printing, 2(12), 7182 [in Ukrainian].

Zahorui, A., & Khmelovska, O. (2022, November 29). 9 misiatsiv vtorhnennia: yak ukrainski vydavtsi pratsiuiut pid chas viiny [9 months of invasion: how Ukrainian publishers work during the war]. Chytomo. Retrieved from https://chytomo.com/9-misiatsiv-vtorhnennia-iak-zaraz-pratsiuiut-vydavtsiv-v-ukraini/ [in Ukrainian].

Dukach, Yu. (2022, August 31). Knyzhky pid chas viiny: vydano 290 novykh. Pro shcho vony? [Books during the war: 290 new ones published. What are they about?]. Texty.org.ua. Retrieved from https://texty.org.ua/articles/107579/knyzhky-pid-chas-vijny/ [in Ukrainian].

Shchepina, I. O. (2017). Redaktsiino-vydavnycha pidhotovka perekladnoi naukovo-populiarnoi literatury v Ukraini [Editorial and publishing preparation of translated popular science literature in Ukraine]. Molodyi vchenyi, 1(51), 781784 [in Ukrainian].

Horbenko, H. V. (2019). Vydavnycha diialnist v umovakh rozvytku novitnikh tekhnolohii: vyvchennia zapytiv fakhivtsiv [Publishing activity in the context of the development of new technologies: studying the needs of specialists]. Kyiv: Institute of Journalism of Borys Grinchenko Kyiv University, 272 p. [in Ukrainian].

Kolinko, O. P. (2016). Non-fikshn yak osoblyvyi fenomen suchasnoi beletrystyky [Non-fiction as a special phenomenon of modern fiction]. Scientific Bulletin of the International Humanitarian University, 24, 2, 7477 [in Ukrainian].

Senkivskyi, V., Kudriashova, A., & Kozak R. (2018). Semantychna merezha faktoriv formuvannia vydavnychoho portfeliu [Semantic network of factors of publishing portfolio formation]. Polihrafiia i vydavnycha sprava, 2(76), 3945 [in Ukrainian].

Neborak, B. (2020, November 10). Vid topiv do osobystykh smakiv: yak vydavtsi obyraiut knyzhky dlia perekladu [From bestsellers to personal tastes: how publishers choose books for translation]. Chytomo. Retrieved from: https://chytomo.com/vid-topiv-do-osobystykh-smakiv-iak-vydavtsi-obyraiut-knyzhky-dlia-perekladu/ [in Ukrainian].

Rodionova, T. (2021, December 22) Skautynh: yak redaktory shukaiut novi holosy [Scouting: how editors look for new voices]. Chytomo. Retrieved from https://chytomo.com/skautynh-iak-redaktory-shukaiut-novi-holosy/ [in Ukrainian].

Vasylets, O. (Hosted on Acast). (2022, November 5). Olha Dubchak: pro movu nenavysti, vydavnychyi biznes, ukrainskykh klasykiv, movnu deokupatsiiu ta feminityvy. [Olha Dubchak: on hate speech, publishing, Ukrainian classics, linguistic de-occupation, and feminisms] (№4) [Audio Podcast Episode]. Pomizh. Retrieved from https://pomizh.media/EP-ZOD-4-OL-GA-DUBCAK-PRO-MOVU-NENAVIST-VIDAVNICII-B-ZNES-UKRA-NS-KIK [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-07-03

Як цитувати

Касянчук, В. О., Фіялка, С. Б., & Гончарук, Т. Г. (2023). Планування діяльності видавництв нон-фікшн літератури в кризових умовах . Технологія і техніка друкарства, (2(80), 99–107. https://doi.org/10.20535/2077-7264.2(80).2023.286140

Номер

Розділ

Видавнича справа та редагування