Сучасний стан технологій опрацювання аудіоінформації для електронних мультимедійних видань

Автор(и)

  • Ярослав Володимирович Зоренко Видавничо-поліграфічний інститут, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського", Україна https://orcid.org/0000-0001-5332-5296
  • Розалія Анатоліївна Хохлова Видавничо-поліграфічний інститут, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського", Україна https://orcid.org/0000-0002-1545-9696
  • Тетяна Вадимівна Горова Видавничо-поліграфічний інститут, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського", Україна https://orcid.org/0000-0001-6923-4823

DOI:

https://doi.org/10.20535/2077-7264.4(66).2019.201613

Ключові слова:

аудіоінформація, мультимедіа, видання, патентний пошук, якість звучання, стиснення з втратою інформації, стиснення без втрати інформації, ACC, FLAC, MP3, WAV

Анотація

В цій роботі наведено результати дослідження сучасного стану технологій опрацювання аудіоінформації для різного роду електронних видань. Тенденції відображають стрімку популяризацію мультимедійних видань в різноманітних сферах діяльності впродовж останніх років. Наразі популярним напрямом створення електронних видань є аудіокниги та презентаційні мультимедійні видання із аудіоінформацією. Зокрема в освітній діяльності та цифрових медіа. Тому дослідження сучасного стану технологій опрацювання аудіоінформації для електронних мультимедійних видань є перспективним та актуальним.

Проведений аналіз патентної інформації за 2008–2018 рр. виявив сталий розвиток сучасних технологій, методів та апаратно-програмних засобів для опрацювання аудіоінформації для різного роду електронних видань. Динаміка патентування з 2008 року за напрямком технологій обробки аудіоінформації є доволі стабільною, що підтверджується великою кількістю виданих патентів у США, Франції, Китаї, Японії та РФ. Найбільш поширеними напрямами патентування є методи обробки аудіоінформації, методи кодування та декодування аудіоінформації, програмне забезпечення та апаратне забезпечення для обробки аудіоінформації.

В роботі представлено розроблену систематизацію основних технологій стиснення зображень у системах поліграфічного репродукування, що різняться за основними ознаками: методами стиснення даних, алгоритмами кодування, класами зображення, величиною компресії та якістю зображення після кодування. Наведено систематизацію сучасного програмного забезпечення для обробки аудіоінформації та основних форматів файлів для збереження аудіоданих.

Біографії авторів

Ярослав Володимирович Зоренко, Видавничо-поліграфічний інститут, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського"

канд. техн. наук, доц., кафедра репрографії; заступник директора ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського із наукової роботи

RESEARCHERID: link

GoogleScholar profile: link

ID ORCID: http://orcid.org/0000-0001-5332-5296

Розалія Анатоліївна Хохлова, Видавничо-поліграфічний інститут, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського"

канд. техн. наук, доц., кафедра репрографії

Тетяна Вадимівна Горова, Видавничо-поліграфічний інститут, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського"

аспірантка, асист., кафедра репрографії

Посилання

Chytannia v Ukraini. chytomo.com. Retrieved from http://data.chytomo.com/chytannya-v-ukrayini/ [in Ukrainian].

Thayer, A. & Lee, C. P. & Hwang, L. H. & Sales, H. & Sen, P. & Dala, N. (2011). The imposition and superimposition of digital reading technology: the academic potential of e-readers. Journal of Proceedings of the SIGCHI Conference on Human Factors in Computing Systems, 2917–2926. https://doi.org/10.1145/1978942.1979375 [in English].

Kakie knigi luchshe — elektronnye ili bumazhnye. habr.com. Retrieved from https://habr.com/ru/post/123647/ [in Russian].

McKenzie, L. (2019). Pearson’s Next Chapter. Inside HigherEd. Retrieved from https://www.insidehighered.com/digital-learning /article/2019/07/16/pearson-goes-all-digital-first-strategy-textbooks" href="https://www.insidehighered.com/digital-learning%20/article/2019/07/16/pearson-goes-all-digital-first-strategy-textbooks">https://www.insidehighered.com/digital-learning /article/2019/07/16/pearson-goes-all-digital-first-strategy-textbooks [in English].

Daniel, D. B. & Woody, W. D. (2010). They Hear, but Do Not Listen: Retention for Podcasted Material in a Classroom Context. https://doi.org/10.1080/00986283.2010.488542 [in English].

Chytaty chy slukhaty: yakyi format knyzhok peremozhe? Nash Format. Retrieved from https://nashformat.ua/blog/yakyy-format-knyzhok-peremozhe [in Ukrainian].

Sousa, T. L. V. & Carriere, J. S. A. & Smilek, D. (2013) The way we encounter reading material influences how frequently we mind wander. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2013.00892 [in English].

Richardson, D. C. & Griffin, N. K. & Zaki, L. & Stephenson, A. & Yan, J. & Hogan, J. & Skipper, J. I. & Devlin, J. T. (2018). Measuring narrative engagement: The heart tells the story. https://doi.org/10.1101/351148 [in English].

Rogowsky, B. A. & Calhoun, B. M. & Tallal, P. (2016). Does Modality Matter? The Effects of Reading, Listening, and Dual Modality on Comprehension. https://doi.org/10.1177/2158244016669550 [in English].

Otlichiya analogovogo zvuka ot tsifrovogo. Geektimes.ru. Retrieved from https://geektimes.ru/company/soundpal/blog [in Russian].

Vologdin, E. I. (2012). Metody i algoritmy obrabotki zvukovykh signalov. SPb, 96 p. Retrieved from http://window.edu.ru/catalog/pdf2txt/668/77668/58725 [in Russian].

Cheppel, D. (2005). Sozdaem svoyu kompyuternuyu studiyu zvukozapisi. Moscow: DMK Press, 256 p. [in Russian].

Bys’ko, M. V. (2014). Shumologiya. Journal of Mediamuzyka, 3. Retrieved from http://mediamusic-journal.com/Issues/3_6.html [in Russian].

Teoriya i praktika. Obrabotka zvuka. CJcity. Retrieved from http://cjcity.ru/content/edit-sound.php [in Russian].

Sozdanie i obrabotka zvuka. Music Profi. Retrieved from http://musicprofi.ru/content/articles/teoriya [in Russian].

Zagumennov, A. P. (2006). Kompyuternaya obrabotka zvuka. Moscow: DMK Press, 384 p. Retrieved from https://znanium.com/catalog/product/407267 [in Russian].

Rumsey, F. & McCormick, T. (2010). Digital Audio Formats and Interchange. Chapter 10. Sound and Recording (Sixth Edition). Focal Press, 299–340. https://doi.org/10.1016/B978-0-240-52163-3.00010-5 [in English].

S., D. U. & de Vries, H. J. & Bayramoglu, D. (2013). The Rise of MP3 as the Market Standard: How Compressed Audio Files Became the Dominant Music Format. International Journal of IT Standards and Standardization Research (IJITSR), 11(1), 1–26. https://doi:10.4018/jitsr.2013010101 [in English].

Newmarch, J. (2017). Sound Codecs and File Formats. In: Linux Sound Programming. Apress. Berkeley. CA, 11–14. https://doi.org/10.1007/978-1-4842-2496-0_3 [in English].

Opratsiuvannia ob’iektiv multymedia. Narodna Osvita. Retrieved from http://narodna-osvita.com.ua/-opracyuvannya-obyektv-multimeda [in Ukrainian].

Chto takoe zvukovaya karta i komu ona nuzhna? onoutbukax. Retrieved from http://onoutbukax.ru/chto-takoe-zvukovaya-karta-i-komu-ona-nuzhna/ [in Russian].

Sapozhkov, M. A. (1989). Akustika. Moscow: Radio i svyaz’ [in Russian].

Kirn, P. (2008). Tsifrovoy zvuk. Real’nyy mir. Moscow: Izd. dom ‘Vil’yams’ [in Russian].

Petelin, R. Yu. & Petelin, Yu. V. (1998). Zvukovaya studiya v PC. Sankt-Peterburg: BKhV-Sankt-Peterburg [in Russian].

Shilov, V. L. (2003). Prakticheskiy slovar’ inostrannykh muzykal’nykh terminov. Moscow [in Russian].

Tsifrovoy zvuk. 3Dnews. Retrieved from https://3dnews.ru/170037/page-4.html [in Russian].

Khokhlova, R. A. & Horova, Т. V. (2018). Modern trends of technology of auditing of audio information. Journal of Naukovo-praktychnyi seminar ‘Suchasne reprodukuvannia: inzhenirinh, modeliuvannia, multy- ta krosmediini tekhnolohii’, 18–19 [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-30

Як цитувати

Зоренко, Я. В., Хохлова, Р. А., & Горова, Т. В. (2019). Сучасний стан технологій опрацювання аудіоінформації для електронних мультимедійних видань. Технологія і техніка друкарства, (4(66), 56–70. https://doi.org/10.20535/2077-7264.4(66).2019.201613

Номер

Розділ

Інформаційні технології