Розвиток медіа в контексті корпоратизації

Автор(и)

  • Ліна Петрівна Шендерівська Видавничо-поліграфічний інститут Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» (ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського), Україна https://orcid.org/0000-0003-3104-9803
  • Марія Анатоліївна Лисенко Видавничо-поліграфічний інститут Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» (ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського), Україна
  • Наталія Олегівна Малиш Видавничо-поліграфічний інститут Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» (ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського), Україна

DOI:

https://doi.org/10.20535/2077-7264.3(61).2018.154705

Ключові слова:

корпоратизація, холдинг, об’єднання, медіа, медіаіндустрія, видавнича діяльність, телевізійне мовлення, онлайн-видання

Анотація

Медіаіндустрія має складну структуру, представлену низкою галузей. Аналіз тенденцій розвитку окремих галузей за доходами дозволив виявити послаблення представницькості у медіапросторі «видавничої діяльності»; «виробництва кіно- та відеофільмів, телевізійних програм, видання звукозаписів», натомість, посилення комерційних позицій «діяльності у сфері телевізійного мовлення». Скорочення попиту на друковані видання вимагає урізноманітнення й модернізації товарної пропозиції медіапродукції. Необхідні зміни й у рекламній діяльності медіакомпаній. Прогресивною формою співпраці є посередництво, а також формування та продаж рекламних медіапортфелів.

Збільшення обсягів інформації, розвиток нових засобів її поширення, підвищення рівня диференціації попиту, усе це потребує посилення процесів ринкової систематизації, що в сучасних умовах реалізується шляхом активізації організаційних перетворень, а саме, корпоратизації. Таким чином, підвищення конкурентоздатності у медіаіндустрії, що вирізняє її з-поміж багатьох інших галузей, досягається особливим шляхом — це посилення інтеграційних процесів, що мінімізує дестабілізаційні прояви конкуренції та дозволяє досягати ефекту синергії. Створення об’єднань підприємств у медіаіндустрії сприяє підвищенню ринкової вартості бренду. Економічна ефективність корпоратизації проявляється також отриманням економії за рахунок ефекту масштабу та скороченням питомих витрат на розширення ринку збуту завдяки впізнаваності бренду.

До пріоритетних організаційних форм підприємств, що входять до складу медіаоб’єднань в Україні, належать товариства з обмеженою відповідальністю, які функціонують в інформаційній сфері, зокрема, це є інформаційні агентства, редакції газет та журналів, підприємства телевізійного й радіомовлення, продакшн студії. Істотний вплив політичного чинника формує інформаційну концепцію медіакомпаній. Водночас потребує збалансування отримання економічних, лобістських вигід та формування якісного, об’єктивного контенту.

Біографії авторів

Ліна Петрівна Шендерівська, Видавничо-поліграфічний інститут Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» (ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського)

к.е.н., доцент, кафедра менеджменту видавничо-поліграфічної галузі

Марія Анатоліївна Лисенко, Видавничо-поліграфічний інститут Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» (ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського)

студентка, кафедра менеджменту видавничо-поліграфічної галузі

Наталія Олегівна Малиш, Видавничо-поліграфічний інститут Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» (ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського)

студентка, кафедра менеджменту видавничо-поліграфічної галузі

Посилання

Penguin Random House // Ofitsiinyi sait. Retrieved from https://www.penguinrandomhouse.com" href="https://www.penguinrandomhouse.com">https://www.penguinrandomhouse.com [in English].

Knyzhkova palata Ukrainy // Ofitsiinyi sait. Retrieved from http://www.ukrbook.net" href="http://www.ukrbook.net">http://www.ukrbook.net [in Ukrainian].

Sudakova, V. M. etc. (2017). Novi media v suchasnomu suspilstvi: kulturolohichnyi vymir. Kyiv: In-t kulturolohii NAM Ukrainy, 351 p. [in Ukrainian].

Cherniavska, L. V. (2016). Sotsialnyi prostir mas-media. Zaporizhzhia: Zaporizkyi natsionalnyi universytet. 412 p. [in Ukrainian].

Andriichuk, M. T. & Andriichuk, T. S. (2018). Vzaiemodiia mas-media ta orhaniv derzhavnoi vlady. Kyiv: KPI im. Ihoria Sikorskoho, 114 p. [in Ukrainian].

Sirinok-Dolharova, K. H. (2017). Metodolohiia doslidzhen mas-media. Zaporizhzhia: ZNU. 2017. 156 p. [in Ukrainian].

Bolts, N. (2015). Abetka media. Kyiv: Akademiia ukrainskoi presy, Tsentr vilnoi presy. 177 p. [in Ukrainian].

Chekaliuk, V. V. (2017). Pozytsionuvannia Ukrainy v suchasnykh media v umovakh mizhnarodnykh transformatsii: naukovo-kontseptualnyi ta prykladnyi aspekty. Kyiv: Palyvoda A. V. 148 р. [in Ukrainian].

Tangeyt, M. (2006) Mediagigantyi: Kak krupneyshie mediakompanii vyizhivayu na ryinke i boryutsya za liderstvo. Moskva: Alpina Biznes Buks. 252 р. [in Russian].

Sydorenko, N. M. & Sukhomlyn, O. Yu. (2015). Suchasni zhurnaly Ukrainy: typy, vlastyvosti, kontent. Kyiv: VPTs ‘Kyivskyi universytet’. 367 p. [in Ukrainian].

Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy // Ofitsiinyi sait. Retrieved from http://www.ukrstat.gov.ua" href="http://www.ukrstat.gov.ua">http://www.ukrstat.gov.ua [in Ukrainian].

Pro kholdynhovi kompanii v Ukraini: Zakon Ukrainy vid 01 January 2016. № 34 / Verkhovna Rada Ukrainy. Retrieved from http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/3528-15" href="http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/3528-15">http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/3528-15 [in Ukrainian].

Yedynyi derzhavnyi reiestr yurydychnykh osib, fizychnykh osib-pidpryiemtsiv ta hromadskykh formuvan // Ofitsiinyi sait. Retrieved from https://usr.minjust.gov.ua/ua/freesearch" href="https://usr.minjust.gov.ua/ua/freesearch">https://usr.minjust.gov.ua/ua/freesearch [in Ukrainian].

Lebed, N. (2013) Mediakholdynhy svitu: bilshi z naibilshykh. Obozrevatel, July 08. Retrieved from https://www.obozrevatel.com/politics/34916-media-holdingi-svitu-bilshi-z-najbilshih.htm" href="https://www.obozrevatel.com/politics/34916-media-holdingi-svitu-bilshi-z-najbilshih.htm">https://www.obozrevatel.com/politics/34916-media-holdingi-svitu-bilshi-z-najbilshih.htm [in Ukrainian].

Malinin,V. S. Mediakorporatsii v Ukraini: suchasni realii rozvytku. Retrieved from http://journlib.univ.kiev.ua/index.php?act=article&article=1234 " href="http://journlib.univ.kiev.ua/index.php?act=article&article=1234%20">http://journlib.univ.kiev.ua/index.php?act=article&article=1234 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-14

Як цитувати

Шендерівська, Л. П., Лисенко, М. А., & Малиш, Н. О. (2018). Розвиток медіа в контексті корпоратизації. Технологія і техніка друкарства, (3(61), 46–55. https://doi.org/10.20535/2077-7264.3(61).2018.154705

Номер

Розділ

Менеджмент виробництва