Інтернет-ресурс навчального закладу як освітнє медіакомунікаційне середовище

Автор(и)

  • Ольга Андріївна Головко Видавничо-поліграфічний інститут Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» (ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського), Україна

DOI:

https://doi.org/10.20535/2077-7264.4(58).2017.132674

Ключові слова:

навчальний заклад, інтернет-ресурс, медіакомунікаційне середовище, комунікації, взаємодія

Анотація

У статті актуалізовано проблему використання інтернет-ресурсу навчального закладу як одного з базових елементів створення ефективного освітнього медіакомунікаційного середовища. Відзначено, що на сьогодні увага з боку науковців до цієї проблеми здебільшого зосереджується на чинниках, які впливають на його успішність, водночас, потребує розвитку ідея інструментального супроводу процесів формування та використання корпоративного інтернет-ресурсу в діяльності сучасного навчального закладу, що дає змогу зробити ці процеси більш результативними. Для цього в статті розглянуто передумови та сформовано шляхи вирішення проблеми використання інтернет-ресурсу сучасного навчального закладу як освітнього медіакомунікаційного середовища. Виокремлено доцільні для активізації напрямки розвитку інтернет-ресурсу навчального закладу як складного (мультимедійного) дидактичного ресурсу та освітнього медіасередовища: розміщення дидактичних, довідкових матеріалів та відкритий доступ до них; створення електронної бібліотеки; дистанційне навчання з використанням можливостей ресурсу (як повноцінне, так і в якості підтримки основного, офлайн-навчання); освітні блоги; веб-квести; реалізація диференційованого підходу до навчання студентів з особливими потребами, що мають фізичні обмеження та специфічні можливості засвоєння навчального матеріалу та спілкування. Визначено, що інтернет-ресурс навчального закладу може бути ефективним інструментом вирішення проблем комунікації між студентами, викладачами та адміністрацією навчального закладу, а також забезпечення інформаційних потреб цих груп. Розглянуто та окреслено напрямки використання інтернет-ресурсу сучасного навчального закладу як освітнього медіакомунікаційного середовища.

Біографія автора

Ольга Андріївна Головко, Видавничо-поліграфічний інститут Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» (ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського)

ст. викладач, кафедра видавничої справи та редагування

Посилання

Bondarenko, T. O. (2012). Populiaryzatsiia nauky u vitchyznianomu media-prostori. Journal of Derzhava ta rehiony. Seriia: Sotsialni komunikatsii, 1, 48. Zaporizhzhia [in Ukrainian].

Holovko, O. A. (2015). Sotsiokomunikatyvnyi aspekt iliustratyvnoho materialu v elektronnykh vydanniakh. Journal of Naukova shkola R. Ivanchenka, 21–28 [in Ukrainian].

Dyveeva, N. V. (2014). Sposoby i formy vozdeystviya novykh informatsionnykh tekhnologiy na populyarizatsiyu nauki. Journal of RELGA, 6 [in Russian].

Neretyna, E. A. & Makarets, A. B. (2008). Imidzh vuza v sisteme prodvizheniya obrazovatel’nykh uslug. Journal of Sb. statei III Mezhdunar. nauchno-praktycheskoi konferentsyy ‘Marketynh y obshchestvo’, 126–129 [in Russian].

Onyshchenko, O. S. & Horovyi, V. M. & Popyk, V.I.and other (2014). Natsionalni informatsiini resursy yak intehratyvnyi chynnyk vitchyznianoho sotsiokulturnoho seredovyshcha. Kyiv:NANUkrainy, Nats. b-ka Ukrainy im. V. I. Vernadskoho, 296 p. [in Ukrainian].

Ptashchenko, O. V. (2015). Rozvytok modelei komunikatsii v merezhi Internet. Journal of Sotsialno-ekonomichnyi rozvytok rehioniv v konteksti mizhnarodnoi intehratsii, 19(8), 39–41 [in Ukrainian].

Bebyk, V. M. (2005). Informatsiino-komunikatsiinyi menedzhment u hlobalnomu suspilstvi: psykholohiia, tekhnolohii, tekhnika, pablik ryleishnz. Kyiv: MAUP, 440 p. [in Ukrainian].

Filipova, L. Ya. (2011). Informatsiino-komunikatyvni proiavy resursnoho potentsialu Interneta. Journal of Bibliotekoznavstvo. Dokumentoznavstvo. Informolohiia, 2, 44–48 [in Ukrainian].

Shcherbyna, V. (2005). Sotsialni rysy merezhnykh spilnot. Journal of Sotsialna psykholohiia, 2(10), 139–149 [in Ukrainian].

Ostapenko, H. (2013). Komunikatsiia ta komunikatyvna aktyvnist suspilstva v dobu internet-tekhnolohii: sotsialnyi aspekt. Journal of Visnyk Knyzhkovoi Palaty, 9, 47–50 [in Ukrainian].

Urazova, S. L. (2011). Konvergentsiya kak faktor zhiznesposobnosti mass-media v tsifrovoy srede. Teoreticheskiy aspekt. Journal of Vestnyk Nyzhehorodskoho unyversyteta ym. N. Y. Lobachevskoho, 5, 287–293 [in Russian].

Shelestova, A. M. (2014). Kharakterystyka ta skladovi komunikatsii u vyshchomy navchalnomu zakladi. Journal of Visnyk Kharkivskoi derzhavnoi akademii kultury, 44, 93–99 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-02-12

Як цитувати

Головко, О. А. (2018). Інтернет-ресурс навчального закладу як освітнє медіакомунікаційне середовище. Технологія і техніка друкарства, (4(58), 91–98. https://doi.org/10.20535/2077-7264.4(58).2017.132674

Номер

Розділ

Соціальні комунікації