Спічрайтинг як технологія політконсалтингу

Автор(и)

  • Аеліта Василівна Литвин Видавничо-поліграфічний інститут Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» (ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського), Україна https://orcid.org/0000-0003-3897-6175

DOI:

https://doi.org/10.20535/2077-7264.4(58).2017.123858

Ключові слова:

політичний спічрайтинг, спічрайтингові технології, спічрайтер, політичний консалтинг, політконсультант

Анотація

У статті здійснено спробу окреслити питання, пов’язані з технологією підготовки політичної промови — спічрайтингом, оскільки публічні виступи є обов’язковою частиною суспільного комунікаційного процесу і спрямовані на формування громадської думки. Виявлено функції, які має виконувати спічрайтер, взаємодіючи з клієнтом-політиком. Для кращого розкриття проблеми розглянуто поняття «спічрайтинг», «спічрайтер» та виявлено відмінність політичного спічрайтингу від ділового. Зауважено, що спічрайтер, готуючи текст промови, має враховувати чотири основні завдання PR-комунікації. Перераховано навички, якими має оволодіти спічрайтер для здійснення успішної професійної діяльності.

Зазвичай спічрайтинг поділяють на політичний і діловий (комерційний). Політичний спічрайтинг включає написання промов для лідерів політичних партій та організацій. Для його здійснення дуже важливим є добір і ретельний аналіз даних з теми промови. До того ж спічрайтеру слід врахувати безліч чинників, а саме: до кого спікер буде звертатись, де проходитиме захід, чому він присвячений і коли буде відбуватися. Текст промови має бути максимально наближеним до рівня слухачів, коли усі слова зрозумілі, а пропозиції лаконічні.

Діловий (комерційний) спічрайтинг призначений для керівників, які мають виголошувати промови перед членами колективу, інвесторами, партнерами, клієнтами з нагоди корпоративних заходів, відкриття або закриття компанії, вручення нагород, вирішення кризових ситуацій тощо.

До основних завдань PR-комунікації належать: потреба привернути увагу цільової громадськості, стимулювання інтересу до змісту повідомлення, сформувати у слухачів потребу й наміри діяти згідно з цим повідомленням, спрямовувати дію тих, хто вже поводить себе відповідно до цього повідомлення.

Серед навичок, які повинен мати спічрайтер-початківець для його успішної професійної діяльності: освіченість, високий рівень мовної компетентності й комунікативної культури; навички роботи з текстами, гарна ерудиція й загальна культура; моральна гнучкість, широкий кругозір й моральність; соціальна активність й особистісна відповідальність; лояльне ставлення до замовника-спікера, який буде виголошувати текст; нестандартний підхід, креативне мислення під час рішення непростих завдань; гарна витримка, терпіння й динамічне мислення для миттєвої реакції на зауваження замовника.

Біографія автора

Аеліта Василівна Литвин, Видавничо-поліграфічний інститут Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» (ВПІ КПІ ім. Ігоря Сікорського)

к.ист.н., доцент, кафедра видавничої справи та редагування

Посилання

Kolesnikov, A. (2007). Spichritery: chronica profesii, sochinyavshei I izmenyavshei mir. Moscow: AST Khranitel’, 318 р. [in Russian].

Malina, A. D. (2011). Politicheskaya ritorika: lingvisticheskie strategii argumentirovannogo diskursa v sovremennom angliyskom yazyke. III Obshcherossiyskaya studencheskaya elektronnaya nauchnaya konferentsiya ‘Studencheskiy nauchnyy forum’. Retrieved from https://www.rae.ru/forum2011/18/1582 [in Russian].

Krivonosov, A. D. (2003). Osnovy spichraytinga: ucheb. posobie. Sankt-Peterburg: Laboratoriya operativnoy pechati fakul’teta zhurnalistiki SPbGU, 56 p. [in Russian].

Spіchrayter. Vіkіpedіya. Retrieved from https://uk.wikipedia.org/wiki/Спічрайтер [in Russian].

Politychnyi spichraitynh. Vikipediia. Retrieved from https://uk.wikipedia.org/wiki/Політичний_спічрайтинг [in Ukrainian].

Nemnogo pro tekhnologiyu spichraytinga. Territoriya tekstovogo kontenta. Retrieved from http://txtwww.ru/2016/08/11/technology-speechwriting/ [in Russian].

Lytvyn, A. V. (2011). Osoblyvosti pidhotovky tekstiv u protsesi PR-diialnosti. Journal of Problemy politychnoi psykholohii ta yii rol u stanovlenni hromadianyna Ukrainskoi Derzhavy, 201–208. Kyiv [in Ukrainian].

Horbatenko, V. P. Prykladna politolohiia. Retrieved from http://kornienko.vk.vntu.edu.ua/file/dabf79782b3be43fd20a6693f491c279.pdf [in Ukrainian].

Pocheptsov, H. Spichraiter i yoho robota. Journal of MediaSapiens. Retrieved from http://osvita.mediasapiens.ua/ethics/manipulation/spichrayter_i_yogo_robota [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-02-12

Як цитувати

Литвин, А. В. (2018). Спічрайтинг як технологія політконсалтингу. Технологія і техніка друкарства, (4(58), 84–90. https://doi.org/10.20535/2077-7264.4(58).2017.123858

Номер

Розділ

Соціальні комунікації